שאלה לגבי בדיקת קולונוסקופיה

דיון מתוך פורום  פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות

17/06/2022 | 17:49 | מאת: קרן

שלום ד"ר, אני בת 28. לפני שנתיים וחצי הופיע לי לראשונה דימום בזמן יציאה, ומאז לרוב בעת יציאות יש לי דימום. הדם טרי ולעיתים מטפטף לאסלה, לעיתים רואים בצואה, וגם בניגוב. השבוע הייתי בבדיקה אצל פרוקטולוגית שאיבחנה שיש לי "טחורים פנימיים גדושים", ונתנה טיפול שמרני של שתייה מרובה וסיבים תזונתיים. בנוסף היא הביאה לי גם הפנייה לקולונוסקופיה כדי "לשלול מקור דמם קולוני". כששאלתי אותה אם היא ממליצה על קולונוסקופיה היא אמרה שלפי הספרות היא צריכה להביא לי הפנייה ושזו החלטה שלי האם לעשות או לא. אציין שאין היסטוריה משפחתית של ממאירות המעי גס. אני לא יודעת האם עליי לבצע קולונוסקופיה כדי לשלול שהדם לא מסיבה אחרת, או שאין באמת צורך בכך. תודה רבה.

קרוב לודאי שסיבת הדימום אצלך היא טחורים פנימיים. הסיכוי שיהיה משהו "מדאיג" במעי הגס בגיל 28 הוא קלוש, במיוחד שיש בבדיקה אצלך מקור לדימום (טחורים). אני הייתי קודם מטפל בטחורים לפני קולונוסקופיה.

17/06/2022 | 18:48 | מאת: קרן

תודה רבה על המענה המהיר! מה הכוונה בטיפול בטחורים? האם המלצתך היא לטפל בטחורים לצמיתות (למשל ניתוח) כדי לוודא שמקור הדם אכן מהטחורים? או האם הכוונה בטיפול השמרני שהרופאה רשמה, הכולל שתייה מרובה וסיבים תזונתיים? (שזה לא בהכרח יעלים לחלוטין את הדם אלא רק ישפר את כמות הדם). כמו כן, באיזה מצב לדעתך עליי לעשות קולונוסקופיה? תודה רבה.

מתאימים את הטיפול לפי ממצאי הבדיקה. יש טיפול תרופתי, טיפולי קשירה ועוד וגם ניתוח לכריתת טחורים.

17/06/2022 | 20:07 | מאת: קרן

הרופאה שבדקה ואיבחנה את הטחורים המליצה על טיפול שמרני של שתיית מים מרובה וסיבים, וציינה שלא בהכרח יעלם הדם לחלוטין (אציין שהדם לא מפריע לי, לכן אם באמת מדובר רק בטחורים אני מעדיפה טיפול שמרני). לכן השאלה באיזה מצב לדעתך כן לבצע קולונוסקופיה? או שאפשר לא לבצע את הבדיקה ולהניח שזה טחורים?

אין לי מה להוסיף על מה שכתבתי

מנהל פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות