למי עלי לפנות ?
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בחורה בסוף שנות ה-30 . ללא לידות סובלת מibd פרוקטיטיס ע"פ ביופסיה ומטופלת באופן קבוע ע"י גסטרו שנתן נרות ראפאסל וכדורי פנטסה. לדבריו אני ברימיסיה כרגע אבל סובלת מקושי רב ביציאות שאסביר את ביטויו. כדי שתהיה לי יציאה עלי להקפיד היטב ולחשוב על כל דבר שהינני אוכלת. סיבים, שמן וכמות גדולה מאוד של מים עוזרת ליציאות לעומת זאת לחמים, פסטות, פיצות או מיני בצקים אחרים גם אם נאכלים בכמות קטנה מאוד גורמים לי להרגשה שיש לי יציאה אך איני מסוגלת להוציאה לפועל. הרגשה זו כרוכה בסבל רב עבורי. מה לדעתך עלי לבדוק ולאיזה רופא לפנות ? תודה
שלום שרון, עקרונית, את צריכה להתייעץ עם גסטרואנטרולוג. יתכן שהטיפול שאת מקבלת אינו מספיק. אם לדברי הרופא הנוכחי שלך את אכן ברמיסיה, אז הסימפטומים אמורים להיות דלים אם בכלל, ואת לא אמורה כל כך לסבול. לפי דברייך, הסבל מראה שיש לך ככל הנראה מחלה פעילה, ובמצבים כאלה, לפעמים יש צורך "לשדרג" את הטיפול. בהצלחה.