כריתת מעי שמאלי
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום דר פרסון , לפני חודש עברתי כריתת מעי שמאלי עקב דיברטיקוליטיס.בניתוח פתוח אני אמור לעבור MRI ריאות ובמכון נשאלתי האם יש בגופי אטבים כירורגים ממתכת רציתי לשאול האם בניתוח כזה משתמשים באטבים או משהו ממתכת כדי לחבר את המעי לאחר הכריתה? המון תודה
שלום דודו, ניתן לבצע את הניתוח שתיארת גם עם תפרים וגם עם סיכות טיטניום. רוב הכירורגים ברוב המקומות בארץ ובעולם עושים את הניתוח הזה עם מכשירים מכאניים - קרי - עם סיכות טיטניום. מנסיון רב שנים - נוכחות סיכות מתכתיות בבטן (כמו גם נוכחות אביזרים מתכתיים אחרים בגוף - סטנטים בעורקי הלב למשל), אינה מהווה התוויית נגד לביצוע MRI. יש אביזרים מכאניים שאכן אסור לבצע איתם את הבדיקה (קוצב לב, מסמרים אורטופדיים וכד'), אבל סיכות ניתוחיות לאחר ניתוחי מעיים - לא בעיה כלל. בהצלחה.