לפעמים חושבת לוותר על כל העניין ולצאת לחופשי

דיון מתוך פורום  פוריות - ייעוץ רגשי ותמיכה

02/12/2012 | 14:59 | מאת: שירה

בת 36 מנסה להרות כמעט שנה באופן טבעי. המחזור תקין, הרחם תקין והזרע בסדר (אם כי נמוך קצת מהממוצע) אבל שום דבר לא קורה. שונאת לעשות זריקות. שונאת ללכת לרופאים. שונאת שמחטטים לי בקרביים שונאת לפתוח את הרגליים שונאת הורמונים וכימיקלים. לפעמים אני אומרת לעצמי, אם זה מה שהגורל רוצה ואם זה מה שהטבע רוצה,אולי עדיף כך. בשביל מה כל המאמצים וההתעללויות האלה בגוף ? בשביל מה כל המתח והפגישות אצל רופאים ומעבדות וטיפת חלב ? אני שומעת על נשים שהיו שנים בטיפולים, ולאחר שנים נכנסו להריון ובסוף יצא שההריון היה פגום או היתה הפלה לקראת הסוף. אז המסקנה שלי היא , שאולי הנשים האלה לא היו צריכות להתעקש על כל כך הרבה ניסיונות. אולי הטבע שלהן לא נועד להביא ילדים לעולם. אולי חייהן היו טובים יותר בלי כל הסבל של הטיפולים ובלי ילדים פגומים שרק יסבלו בעולם הזה. האם רק לי יש מחשבות מדכאות כאלה ? האם מישהי גם חווה מחשבות מסוג זה וחושבת לוותר על הכל ולא ללכת יותר לרופאים ומה שיהיה, יהיה ? אולי אם הכל כל כך קשה, זה לא צריך לקרות בכלל ? אולי פשוט עדיף לוותר, לשכוח מכל העניין ולהמשיך לחיות כמו רווקה לנצח ?

שירה שלום, הדברים שכתבת מבטאים קול שכדאי לתת גם לו מקום. את מביאה את הקושי, את הקול שרוצה לפעמים לעזוב הכל ולוותר, הקול שתוהה אם המחיר "שווה את זה", שבתחושה שלך כרגע הוא מוגבר ודומיננטי. תחושות אלה עשויות להתעצם, במיוחד מול חוויה של אי וודאות. כפי שציינת, הבדיקות בטווח התקין ואין סיבה רפואית ברורה לקושי להרות. אני מבינה שאת נמצאת בזוגיות. לא ציינת כיצד חש בן זוגך, האם את מרגישה תמיכה מצידו, ועד כמה הקולות שאת מבטאת עולים גם בתקשורת ביניכם. רשת התמיכה (זוגית, משפחתית , חברתית) היא חשובה ועשויה לעזור בהתמודדות. כמו כן, נסי לבחון כיצד התמודדת בעבר עם משברים, איזה קולות עלו בך אז ובמויחד מה עזר לך בהתמודדות. במידה ותרגישי שהחוויה הקשה מציפה לאורך זמן ואת מרגישה חוסר שליטה, ניתן גם לפנות לליווי והתיעצות של איש מקצוע, שיכול ללוות גם את תהליך קבלת ההחלטות שלך ושל בן זוגך בתחום. , קרן

05/12/2012 | 12:18 | מאת: שירה

גם לזוגות צעירים יותר. העניין שהציפייה למשהו שיקרה ולא קורה, גורמת לי לדיכאון. והדיכאון כמובן משליך על כלל הפעילות שלי בחיים ובגלל שהספירה של בעלי קצת נמוכה, זה גם גורם לי לאכזבה ממנו. למרות שהזרע שלו חלש קצת, אני זאת שדואגת כל הזמן אפילו למומחה פריון הוא בקושי רצה לבוא ואמר שאני סתם נלחצת וזה לוקח לפעמים שנה ואין צורך בכל הטיפולים האלה. התגובה האדישה הזאת שלו, מוציאה לי עוד יותר את החשק לעשות משהו בעניין , כאילו, אני זאת שאצטרך לסבול זריקות, ובדיקות דם ומעבדות והוא באדישות שלו. גם זה מעלה לי בי לפעמים מחשבות, שלא בא לי להתעסק עם זה יותר ומה שיהיה, יהיה.

27/12/2012 | 12:22 | מאת: רונה

היי אשמח לעזור לך אנא צרי קשר איתי במייל

01/02/2013 | 22:02 | מאת: יורם גני

מנהל פורום פוריות - ייעוץ רגשי ותמיכה