ממצאים בניתוח כריתת לאוקופלקיה

דיון מתוך פורום  גידולי ראש-צוואר

12/12/2023 | 09:33 | מאת: אירנה קוביל

בעלי בן 73 שלא עישן אף פעם, נותח, בחיזיון ישיר של הגרון- לייזר קורדקטומיה מימין בחדר תחת הרדמה . רשום בדף השחרור: ממצאים בניתוח - נגע חשוד פפילומטוטי נוקשה תופסת כל מיתר ימני ונושק קומיסורה קדמית, מערב רצפת חדר מימין ללא מעורבות סבגלוטית 1. האם מדובר בוודאות בנגע סרטני? - טרם קיבלנו את תוצאות הביופסיה. 2. ההתייחסות לקומיסורה ומעורבות חדר ימין מתייחס לכך שעלולה להיות התפשטות של התהליך הסרטני למוח? אודה לך מאד על התשובה.

שלום רב, יש להיוועץ ברופא המנתח ולהמתין לתשובה הפתולוגית. בהצלחה. פרופ' אבי חפץ, א.א.ג. מנהל היחידה לכירורגיה ואונקולוגיה של ראש צוואר באסותא א.ר.ם.- המרכז לרפואת א.א.ג. וניתוחי ראש צוואר באסותא http://www.aram-ent.co.il 03-7645464

19/12/2023 | 21:33 | מאת: אירנה קוביל

דוקטור תודה על תשובתך. בינתיים הגיעו תוצאות שך הביופסיה (אמנם באופן עקיף ולא מלא), אך מדובר ב Squamous cell carcinoma on the right vocal cord, שהובחן רק באחד משבע הדגימות שנלקחו מן השולים. כמובן שאנו בקשר עם המנתח, אך בכל זאת אשאל שתי שאלות: 1. מה סיכויי ההתפשטות 2. מקובל לעשות הקרנות במקרה זה, והאם ידוע לך על בית חולים שיותר מתמחה בכאלה הקרנות.

מנהל פורום גידולי ראש-צוואר