בלוטות לימפה מוגדלות .

דיון מתוך פורום  גידולי ראש-צוואר

24/07/2023 | 10:52 | מאת: לי

היי , אני בת 29 בריאה בדרכ . בנובמבר האחרון ביצעתי us למעקב אחר ציסטה קולואידית של 2 מ״מ בבלוטת התריס, בפענוח צוין כי יש בלוטת לימפה בתחנה 1B בגודל 0.8*2.5 מראה סונוגרפי שמור. לאחר כחודש וחצי ביצעתי שוב us באותו מקום, שם נכתב כך- ״בלוטת לימפה קטנה בתחנה 1 במראה סונוגרפי שמור״ (לא צוין גודל) נאמר לי ע״י הרופא שהכל תקין ויש לעזוב את זה. ביצעתי אתמול שוב us צוואר לבקשתי, ביצעתי במכון אחר הפעם ולא היכן שעשיתי בפעמיים הקודמות, וקיבלתי את הפענוח הבא - צד ימין – הדגמה תקינה של הרקמות הרכות. לא הודגמו בלוטות לימפה פתולוגיות. מצד שמאל - הדגמה תקינה של הרקמות הרכות. בצוואר קדמי הודגמו בלוטות בודדות עד בגודל כ- 2.6x1.0 ס"מ, מרקם שומני, לא ווסקולרי. בנוסף , לפני כחודש היה לי סטרפטוקוק והיו לי תפליטים רק על שקד שמאל וקיבלתי אוגמנטין ל10 ימים וזה עבר. הייתי אתמול גם אצל א.א.ג וגם אצל כירורג שטענו כי במישוש הכל תקין, ואפשרי לחזור לביקורת של us בעוד שלושה חודשים, שהבלוטות שומניות וזה אומר שהן שפירות. האם זה נכון? אני ממש מודאגת ולא ישנה מאתמול. גיליתי גם על הריון חדש ואני אובדת עצות וחוששת מאוד לגבי חס וחלילה לימפומה. איך אפשר לדעת אם אלו לא אותן בלוטות שהיו בנובמבר האחרון? התוצאה הזו מדאיגה?ֶ אשמח לעזרה!!

24/07/2023 | 11:05 | מאת: לי

רוצה להוסיף שהבדיקות דם שלי תקינות, אין ירידה במשקל ואפילו עליה (הייתי בהריון חודשיים ואז עברתי גרידה בגלל חוסר דופק) אין כאבי גרון, אין הזעת לילה חריגה (כן מזיעה לפעמים בלילה לא כל לילה אבל רק באזור העורף שמתחת לשיער לא ברמה של להחליף בגדים או מצעים והרופאת משפחה אמרה להתעלם מזה) בדיקות דם תקינות והרגשה כללית טובה.

24/07/2023 | 15:19 | מאת: לי

סליחה שמוסיפה הרבה פרטים.. בשבוע האחרון כאשר אני שותה שתיה קרה (בשתיה חמה או פושרת לא) יש לי דקירה בגב העליון עם נטייה לצד שמאל. אני ממש חוששת שזה יכול להיות קשור לבלוטות לימפה בצד שמאל בצוואר. האם יכול להיות קשור? מחר יש לי תור לרופאת המשפחה בלי קשר..

שלום רב. יש להמשיך מעקב אצל הרופא שלך עם us חוזר עוד מספר חודשים. לא נשמע שיש מה לדאוג. פרופ' אבי חפץ, א.א.ג. מנהל היחידה לכירורגיה ואונקולוגיה של ראש צוואר באסותא א.ר.ם.- המרכז לרפואת א.א.ג. וניתוחי ראש צוואר באסותא http://www.aram-ent.co.il 03-7645464

מנהל פורום גידולי ראש-צוואר