לימפה מוגדלות זמן רב.

דיון מתוך פורום  גידולי ראש-צוואר

25/05/2022 | 12:43 | מאת: אלון

היי דוקטור. יש לי בלוטת לימפה מוגדלת מאחורי האוזן קרוב ל-20 שנה לאחר זיהום בקרקפת בילדותי, כתוצאה מפצעים פתוחים. בדקתי את הבלוטה מספר פעמים ונאמר לי שהכל תקין, אציין שהיא סטטית, לא גדלה אך גם לא קטנה במהלך השנים ומעולם לא כאבה לי. בנוסף, גם כשהיא גדלה לפני שנים רבות לא חשתי תופעות לוואי, דוגמת הזעות או ירידה במשקל. מה שמוזר לי זה למה היא לא קטנה לאחר הזיהום שכנראה היה כתוצאה מפצעים פתוחים. בנוסף חוויתי בעבר (לפני 15 שנים בערך) פציעה נוספת לאחריה התנפחו לי בלוטות בצוואר ובמפשעות (כולן עד גודל מקסימלי של ס״מ). גם כן בדיוק כמו במקרה של הבלוטה מאחורי האוזן, ללא כאבים וללא תופעות לוואי אך הן מעולם לא חדרו לגודלן הטבעי. כמה שאלות.. 1)אשמח אם תוכל לומר לי האם בלוטות לימפה לעיתים לא חוזרות למצבן הטבעי לאחר זיהומים או שהן יכולות להיעלם גם אחרי המון שנים או להישאר מוגדלות למשך חיים שלמים כשהן לא מהוות סכנה? 2) מה ההגדרה של בלוטות מוגדלות? האם זה תקין שאנשים בריאים יכולים למשש בלוטות לימפה או שבמצב רגיל לא ניתן לחוש בהן? כוונתי היא האם אדם עם בלוטות לימפה תקינית יכול לחוש בהן? 3) יש לך המלצות אולי איך לטפל בלהחזיר את הבלוטות לגודלן הטבעי ללא ניתוח? טיפול טבעי כלשהו? כורכומין, תלתן אדום? אני באמת לא יודע מה לעשות. אני מרגיש מעולה אך מציקות לי שהן עדין מוגדלות במשך שנים ככ ארוכות. שמעת על מקרה כזה בעבר?

שלום רב, לא נשמע מדאיג וגם אין כך טיפול כזה. ממליץ לפנות לרופא משפחה. בברכה, פרופ' אבי חפץ, א.א.ג. מנהל היחידה לכירורגיה ואונקולוגיה של ראש צוואר באסותא א.ר.ם.- המרכז לרפואת א.א.ג. וניתוחי ראש צוואר באסותא http://www.aram-ent.co.il 03-7645464

31/05/2022 | 21:32 | מאת: אלון

תודה רבה על המענה ד״ר. כבר פגשתי מספר רופאים, כולל רופא משפחה ובאמת נאמר לי שהכל תקין. עדין זה מוזר לי שבלוטה נשארת מוגדלת כל-כך הרבה שנים, ז״א אומנם היא סטטית וגודלה לא משתנה , אבל עדין מטריד. ברור שהבלוטות גדלן כתוצאה מזיהום, אך אם הזיהום חלף ממזמן מדוע הבלוטה נשארת מוגדלת? יש סיכוי שיום אחד הבלוטות יתכווצו או שתמיד זה יישאר כך?

מנהל פורום גידולי ראש-צוואר