תודה רבה ד״ר שאלה אחרונה !!!

דיון מתוך פורום  גידולי ראש-צוואר

14/09/2021 | 13:13 | מאת: יוסי

שלום רב ד״ר אני יאמר לך מדוע אני ממשיכה לשאול פשוט רופאה אחרת בתחום שהתייעצתי איתה בפורום אמרה שצריך לעקוב כדי לוודא שאין התמרה סרטנית (זאת אומרת לוודא שהרקמה הלמפתית שכרגע שפירה אינה הופכת לממאירה)ומצד שני היא אמרה וגם אתה אמרת שעצם קיומה של הרקמה הלמפטית אינה שמה אותי בסיכון עודף להתפתחות ממאירות. אני קצת מבולבלת , האם אכן אני צריכה לעקוב לוודא שזה לא מתפתח? למה אני אמורה לעקוב אם הסיכונים שלי וכלל האוכלוסייה זהים? האם בכל זאת יש סיכון בהתחשב לדבריה?נורא חשובה לי הדעה שלך בנושא ואשמח למענה אחרון וברור כדי שאוכל לסגור את הפינה הזאת.

18/09/2021 | 22:35 | מאת: יוסי

אני יחדד את שאלתי ד״ר!! בהתחשב לכך שאמרת לי שעצם קיומה של הרקמה אינה מעלה לי את הסיכון להתמרה. ורופאה אמרת בתחום אמרה שהרקמה יכולה לעבור התמרה סרטנית בהמשך וצריך מעקב כדי לוודא שזה לא קורה. אז שאלתי היא - האם ממצא כמו רקמה למפתית בלוע האף(שיצאה שפירה בביופסיה ) יש לה פוטנציאל לעבור התמרה סרטנית בהמשך? ובגלל זה אצטרך מעקב כל החיים?מה הסיכויים לכך ?

שלום רב, כפי שעניתי הסיכון נמוך מאוד. בברכה, פרופ' אבי חפץ, א.א.ג. מנהל היחידה לכירורגיה ואונקולוגיה של ראש צוואר באסותא א.ר.ם.- המרכז לרפואת א.א.ג. וניתוחי ראש צוואר באסותא http://www.aram-ent.co.il 03-7645464

מנהל פורום גידולי ראש-צוואר