סירופ AERIUS

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

03/02/2013 | 14:26 | מאת: דנה

שלום, לבני בן השנתיים יש נוזלים באוזניים ללא דלקות.נראה שיש לו בעיית שמיעה מסויימת עקב הנוזלים.כמו כן, יש לו הרבה פעמים נזלת אך לא באופן תמידי. הומלץ ע"י הרופא להתחיל טיפול בסירופ AERIUS למשך 20 ימים. מספר שאלות בבקשה: 1. האם הסירופ תפקידו "לייבש" את הנוזלים באוזניים? 2. מניסיונך, האם יעיל? ואם כן, האם יעיל לטווח ארוך? 3. האם יש קשר לעובדה שיש לו נזלת? אם לא היתה נזלת, גם היה מקבל תרופה זו? 4. האם כדאי לתת למרות שאין דלקות? (שכחתי לציין זאת בפני הרופא) 5. מה הן תופעות הלוואי או ההשלכות לתרופה זו? אני בעיקרון ממש נגד תרופות עד כמה שאפשר ורוצה לדעת אם התרופה בטוחה לשימוש. 6.האם יש תרופות נוספות שאתה מכיר שעשויות לייבש את הנוזלים? תודה רבה!! וסליחה על השאלות הרבות..

לקריאה נוספת והעמקה

שלום דנה 1. כנראה 2. לא וממש לא. זה לא קשור לנסיון שלי כוון שאני לעיתים נדירות ביותר נותן טיפול תרופתי לנוזלים באוזניים אלה לניסיון בעולם. הוכח במחקרים רבים שתרופות אינם נותנות יעילות ארוכת טווח לעומת חוסר טיפול. תרופות ממשפחת האריוס לא נותנות אפילו תועלת קצרת טווח ומלוות בתופעות לוואי. בשלב ראשון מומלץ מעקב למשך 3 חודשים אחוז גבוה מאד של הנוזלים חולף לבד 3. בודאי , הנזלת והגודש האפי משפיעים לרעה על ניקוז האוזניים 4. כפי שהסברתי אין בכך תועלת. יש קושי מסוים מצד המטפלים בעיקר ההורים לקבל מצב שישנה בעייה רפואית ולא לתת טיפול אלה להמתין. לכן הנטייה לנסות טיפול אך יש שיפור בנוזלים ב 70% מהמקרים ללא כל טיפול. 5. ישנוניות ועייפות 6. אין תרופות יעילות לטווח ארוך. סטירואידים ואנטיביוטיקה יכולים לתת תועלת לטווח הקצר אך נשמרים ךמקרים מיוחדים שלא ניתן להמתין ושהטיפול הניתוחי אינו אפשרי בברכה ד"ר גורדין אחראי שירות אא"ג ילדים בי"ח רמב"ם טל לקביעת תורים 057-9955355 www.drgordin.co.il

04/02/2013 | 20:51 | מאת: דנה

קודם כל תודה רבה על התשובה המפורטת, מאוד מעריכה זאת.. שכחתי לציין שהנוזלים באוזניים התגלו לפני כ-4 חודשים ועדיין קיימים וכפי שציינתי גורמים לו לליקוי שמיעה וכנראה כתוצאה מכך לעיכוב בדיבור. האם תשובתך תשתנה? כי לפי מה שהבנתי המלצתך היא להמתין 3 חודשים. מה קורה אם זה יותר זמן? עדיין להמתין או כבר לעשות משהו אחר? אני מזכירה לך שבנוסף לנוזלים באוזניים יש לו נזלת הרבה פעמים אך אינו סובל מדלקות באוזניים (טפו טפו טפו)

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים