בדיקת bera וסוג הפגיעה בשמיעה

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

13/03/2019 | 12:12 | מאת: אמא

שלום, במשפחתי יש בעיה של מבנה אוזן לא תקין שגורם להצטברות נוזלים, דלקות ולחץ באוזניים (וכולסטאטומה). זה כנראה עניין תורשתי כי כבר 3 דורות יש מישהו עם אותם התסמינים. הליקוי מוגדר כליקוי הולכתי וגורם לירידה בשמיעה. הבן שלי נולד עם בעית שמיעה (לא עבר בדיקת סינון) ולכן עברנו בדיקת bera שקבעה שהליקוי שלו הוא 35 דציבלים מסוג עצבי, מה שגרם לרופא לשלוח אותו לבדיקת cmv שיצאה חיובית (חודש אחרי הלידה, לכן לא ניתן לקבוע אם זה מולד או לא). בעקבות כך התחלנו טיפול אנטי ויראלי. שאלתי היא - האם בדיקת bera וoea יכולות לקבוע את סוג הליקוי? אציין שהבדיקה שעשינו הייתה עם מיקרופון לאוזן בלבד. תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום כן בהחלט . הבדיקות הנ"ל במיוחד בדיקת ה BERA יכולה להבדיל בין ליקוי שמיעה הולכתי לעצבי. זיהום ב CMV גורם לליקוי שמיעה עצבי. אני די בטוח שמי שהחליט על מתן טיפול אנטי ויראלי ראה את בדיקת ה BERA .

15/03/2019 | 12:04 | מאת: אמא

תודה. רק כדי לחדד - הbera נותן את התשובה לגבי סוג הפגיעה גם אם עושים רק את הair conduction בלי הbone conduction? (לא היה כתוב בסיכום שהפגיעה היא עצבית ומי שהורה על הטיפול לא הסתכל על הקבצים של הבדיקה אלא על דף הסיכום)

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים