יבלות במיתרי הקול

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

08/05/2010 | 10:16 | מאת: osher

שלום יש לי ילדה בת 4 וחצי ולפני חצי שנה לקחנו אותה לרופא אף אוזן וגרון, בגלל צרידות כרונית בשנה האחרונה. והרופא אמר שיש לה יבלות במיטרי הקול . הוא אמר שכרגע אין הרבה מה לעשות כי היא קטנה. הוא היפנה אותי לקלינאית תיקשורת . דיברתי עם הקלינאית והיא מאוד הופתעה למיקרה ואמרה שהאפשרות היחידה היא לתת לי כמה טיפים לעזור לה. השאלה שלי היא האם יש אפשרות נוספת לעזור לה והאים הקול יכול להיעלם לגמרי.והאים זה מסוכן לילדה בת 4 וחצי .

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אושר צרידות בילדים היא תופעה לא נדירה. הסיבה העיקרית נובעת משימוש "לא נכון" במיתרי הקול. יבלות יכולה להיות סיבה שכיחה נוספת. חשוב לבדוק את הילד כדי לאבחן את הבעיה הנכונה כוון שלעיתים הסיבה אחרת (דוגמת שיתוק מיתר קול ועוד). לא ברור לי האם ילדתך נבדקה והרופא ראה את מיתרי הקול שלה או שזאת הייתה השערה. אין ספק שהגיל של בתך הוא הבעייתי ביותר לביצו בדיקה של מיתרי הקול. הבדיקה לא ממש נעימה. ילדים גדולים יותר משתפים פעולה ולתינוקות לא נותנים ברירה אלה מחזיקים אותם. כמובן שזה גם אישי לכל ילד. בכל מקרה רצוי לעשות את המאמץ ולבדוק את המיתרים כדי לשלול בעיות משמעותיות שניתנות לטיפול. ברוב הילדים אין ממצא בעייתי והטיפול העיקרי הוא טיפול בדיבור ע"י קלינאית תקשורת שנועד לתת כלים נכונים לדיבור נכון. אין ספק שבגיל זה יכולת שיתוף הפעולה בטיפול הנ"ל מוגבלת גם כן. בדר"כ שימוש לא נכון במיתרים או יבלות אינם גורמות לנזק בלתי הפיך ועם הטיפול יש שיפור. שוב חשוב לראות את המיתרים כדי לשלול ממצא שכן יכול להחמיר בברכה ד"ר גורדין אחראי שרות אאג ילדים, בי"ח רמב"ם 050-4039348 טל לקביעת תורים

04/06/2011 | 08:22 | מאת: ענבל

שלום,בתי בת 4.5 כבר שנתיים שהיא נוהגת לכחכח בגרונה .לעיתים זה נעלם לכמה שבועות אבל תמיד חוזר. עשינו צילום ריאות ולא נמצא כלום, א.א.ג בדק ושיער שמדובר בתופעה אלרגית ,נתן לה סירופ שלא עזר,אנחנו פשוט עובדי עצות! לא כואב לה הגרון, לטענתה ,אך כן מציק לה השיעול ובצורה שהיא עושה את זה ובתדירות המרובה אני חוששת שהיא פוגעת לעצמה במיתרי הקול. דרך אגב,בשנתיים האחרונות לא הופיא הכיחכוח בזמן שינה ולאחרונה זה כן מופיע ומעיר אותה גם החלה צרידות קלה (כבר שבועיים) מה ניתן לעשות כדי לעזור לה ?!

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים