אבחון מלנומה ללא ניתוח
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום! אני בת 28, בעלת עור בהיר ומנומש. מאז שאני זוכרת את עצמי היתה לי בכף ביד (בחלק הפנימי) נקודת חן. לפני כחודש שמתי לב לכך שסביבה נוצר כתם חום בהיר ולא סימטרי, ועוד נקודה חומה כהה קטנטונת ממש. ניגשתי לרופאת עור שהמליצה להסיר בניתוח את הכתם הנ"ל ועוד כמה נקודות חן בגב, לשלוח לביופסיה ולראות מה הלאה... הבנתי שיש דרך לאבחן אותן גם ללא ניתוח. עד כמה הבדיקה הזאת אמינה, והאם כדאי לעשות אותה או שעדיף להוריד את זה ודי? תודה רבה!
הבדיקה שאת מתארת נקראת דרמוסקופיה. בידים מיומנות היא מעלה את סיכויי האבחנה בין שומה שפירה למלנומה מ-60% בעין הבלתי מזוינת ל-90%. לפיכך ניתן להפחית ממעותית את מספר הביופסיות המיותרות. אם יש לך שומות מרובות כדאי לך לשקול ביצוע מיפוי שומות- ראי www.molemap.co.il בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון