mf - ותחושת עיקצוץ
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר האם יש קשר (בדוק) בין מחלת מיקוזיס פונגואידס לרגישות יתר בעור-מחשיפה לשמש. אני שואל בנוגע לחשיפה קצרה לא ארוכה ולא ממושכת.יותר בגבול של = 10, 15 דקות הרגישות מתבטאת בתחושת: גלי עיקצוץ, אדמומיות, כובד, יובש, ולעיתים גם כאב בעור > למרות שברגע של מנוחה והתרעננות בצל, התחושות שציינתי אט אט חולפים ונעלמים * מה ידוע על גלי העיקצוץ - יש קשר בין המחלה לעיקצוץ *מה ידוע על הרגישות הנ"ל ? בברכה
קרינת UV (שיזוף) היא אחד הטיפולים המקובלים ל-MF. לא ידוע לי על רגישות יתר לשמש עקב MF. עם זאת ישנן תרופות ומחלות אחרות הקשורות לכך. בכל מקרה מומךץ להימנע מחשיפה לא מבוקרת לשמש- קיימת סכנה של פיתוח סרטני עור אחרים. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון