מה פרוש האבחנה הפתולוגית?
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, עברתי כריתת שומה ולא ברור לי עד כמה המצב חמור- זו האבחנהsevere dysplastic junctional nevus margins are free less then 2mm, reexision is advised/ מדובר בטרום סרטן? אני יכולה לחכות חודש עד לכריתה נוספת? אני ברמת סיכון של אדם שחלה בסרטן עור? אשמח לקבל הסבר של מה שרשום באבחנה- במיוחד למילה "חמור", ולשוליים החופשיים. תודה!
מדובר באבחנה בעייתי- מדובר (לכאורה) ב"כמעט מלנומה". אני ממליץ בחום לבקש עיון נוסף (רביזיה) ע"י פתולוג המומחה בעור. אם נתייחס לאבחנה זו כאל נכונה הרי שמעשית יש להתיחס אליה כאל סרטן (מלנומה שיטחית - melanoma in situ) לכל דבר. מאחר והשוליים חופשיים מגידול (כלומר הגידול הוצא בשלמותו) ניתן לחכות חודש עד לניתוח ההרחבה. בהמשך כדאי להיות במעקב מסודר כל 3 חודשים למשך שנתיים - כפי שמקובל אצל חולי מלנומה. כמו כן כדאי לשקול מיפוי שומות - הבדיקה האמינה ביותר לגילוי מוקדם של מלנומה. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון www.molemap.co.il