המשך בירור- מיפוי שומות
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר נתנזון שלום. בעניין מיפוי השומות. מסתבר שחברת הביטוח מיגדל אינה מכסה מיפוי שומות. מה שכן, מכסה 80% מביקור אצל מומחה. אז 1. האם ביקור אצלך +מיפוי שומות נחשב לביקור אצל רופא מומחה. 2. אתה מכיר חברות ביטוח שכן מכסות את הבדיקה ? כי אתה אמרת שחברות ביטוח פרטי מכסות אז וודאי מכיר מי כן כי מגדל לא. 3.האם הבדיקה אכן כל כך נחוצה? או שמא ניתן לעקוב מדי חצי שנה אחר השומות עם דרמוסקופ ולהוציא את החשודות (כפי שהיה נהוג עד כה)? להבהרותיך אודה, בברכה, ד"ר שירי אורי
1. כן 2. הראל, כלל, פניקס, דקלה 3. מיפוןי יש יתרונות במעקב אובייקטיבי אחר שינויים בשומות: אם שומה משתנה במהירות, גם אם אינה חשודה דרמוסקופית, יש לשקול להוציאה (כבר גיליתי מס' מלנומות בשיטה זו). הצילום הכל גופי משלים את הדרמוסקופיה: הדרמוסקופיה נותנת תושבה לגבי המורפולוגיה של שומה בודדת, בעוד שהמעקב הצילומי מצביע על הביולוגיה של השומה- ולא תמיד שני מדדים אלו חופפים. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון