נקודת חן שחורה
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, לבן שלי בן ה 3 יש נקודת חן שחורה שהופיע לפני חצי שנה בגודל של גרגר ומאז גדלה פי 3 בערך . פנינו לרופר עור ונאמר לנו שזה נקודת חן מסוג SPITZ'S NEVUS וכדאי להוריד אותה. הוא לא המליץ לטפל בזה כרגע מאחר והוא עדיין קטן ולא ישב ללא תזוזה בהרדמה מקומית. אמר לבוא לביקורת כל חצי שנה עד שיהיה מספיק גדול לניתוח עם הרדמה מקומית. האם זה בסדר ? אני לא רוצה לקחת שום סיכון. תודה מראש
אם אכן מדובר ב-Spitz nevus אזי הטיפול נכון- אולם קיימת בעיה אמיתית להבדיל בין Spitz nevus למלנומה.בדיקה ע"י דרמוסקופ יכולה לעיתים לעזור. נכון שמלנומה נדירה מאוד בגיל 3, אולם כבר היו מקרים מעולם. לכן יש לשקול לבצע את ההסרה כבר בגיל זה- אלא אם קיימת ודאות כי אכן לא מדובר במלנומה. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון