שומה חדשה אחרי שנשרפתי בשמש
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לכולם! סוג העור שלי: בהיר מאוד, נשרף בקלות, הרבה שומות בכל הגוף. לפני כחצי שנה נתקעתי בשמש חזקה ללא קרם הגנה. נשרפתי נורא, העור התקלף. בערך חודשיים לאחר מכן שמתי לב שהופיעה לי מין שומה חדשה על הכתף. היא אינה נראית כמו שומות אחרות בגופי. זוהי נקודה בקוטר 4 ממ של עור מורם, מחוספס,נראה כאילו אין בו נקבוביות, לא עגול אלא עם שוליים לא שווים. והוא בצבע ג'ינג'י בהיר מאוד (לא כמו שאר השומות החומות), קצת יותר כהה במרכזו. אולי אני מדמיינת אבל נראה לי שהוא מכהה עם הזמן (בהתחלה בכלל התקשיתי למצוא אותו על העור)... בכל תמונות המלנומה שמצאתי באינטרנט הנגעים נראים כהים מאוד, אז אני מקווה שזה לא מלנומה. אם כך, מה הטיפול? האם הטיפול יכול לחכות (אני בתחילת ההריון עכשיו)?
אין טיפול ללא אבחנה. ואין אבחנה דרך האינטרנט... לכן גשי בהקדם לבדיקת רופא עור- בהחלט אין מקום לחכות בכל הופעת נגע חדש ע"ג העור. ההריון לא אמור להשפיע על האבחנה או הטיפול. ואגב- רבות מהמלנומות אינן כהות ולא נראות כמו מלנומה- זהו גידול "מתחכם". לכן אם יש לך ריבוי שומות כדאי לך לשקול ביצוע מיפוי שומות שנתי. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון