בדיקה לגילוי מוקדם
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום וברכה. אני בת 39 ובחצי השנה האחרונה הוצאו לי שני נגעים (bcc) והשני situ melanoma. אני נמצאת במעקב רופא עור ובכוונתי לעבור מיפוי שומות ודרמוסקופיה. שאלתי- האם כדאי לעבור סי.טי או mri או בדיקה אחרת לשלול הימצאות של סרטן במקומות אחרים מתחת לפני העור? האם בדיקות us (אולטר סאונד) שנעשו במהלך 3 הריונות מזיקות ? או בקיצור איך אפשר להיות בטוחים יותר שמתחת לפני השטח לא מתפתחת מחלה ?? תודה
אין כל צורך ב-CT או כל בדיקה אחרת מלבד מיפוי שומות. לא ידוע כי בדיקות US מזיקות בכל צורה שהיא. לצערי אין בדיקה אחת המבטיחה גילוי של כל המחלות, ואין טעם בבדיקות המקרינות את הגוף רק כדי להיות בטוחים. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון