מלנומה-ביופסיה
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
להלן תשובת הביופסיה שנלקחה מחלק קטן של הנגע: atypical junctional melanocytic proliferation,consistent with in situ malignant melanoma at margins מה ניתן להסיק מכאן על דרגת המלנומה וגם בהתחשב בכך שהביופסיה בוצעה על דגימת גליל עור באורך 4 מ"מ ובקוטר 2 מ"מ משומה שקוטרה כ-7 מ"מ על הזרוע. בנוסף, מה הדחיפות בכריתת הנגע ? לאור התורים הארוכים לכירורגים פלסטיים. אודה על תשובה מהירה .
מדובר במלנומה שטחית ביותר ( in situ) - כלומר דרגה 0. אולם לפי התשובה המלנומה מגיעה לשולי החתך, כך שאין לדעת מה קורה מחוץ לגליל שנכרת. לפיכך יש להשלים בהקדם את כריתת הנגע בשלמותו. אין "כלל אצבע" באשר למידת הדחיפות אולם האופן אישי אני הייתי מעדיף לא להמתין מעבר לחודש. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון