מיקוזיס פונגואידס
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
על כתמים של מקוזיס פונגואידס הופיעו נקבוביות קטנות מעל העור, (ניראה כמו נקבוביות של צמרמורת) מה זה אומר על הכתמים והמחלה? לפי הביופסיות שנעשו בעבר נימצא: על הגוף מיקוזיס פונגואידס עם ריבוי של תאים שונים ומעט CD4 CD8.לטענת הרופא מדובר בפראפסוריאזיס ולא במיקוזיס פונגואידס. על היידים נימצא אוטופיק דרמטיס. למה בכול מקום בגוף הביופסיה מראה משהו שונה?
ללא בדיקה פיזית לא ניתן להעריך מהי משמעות הכתמים. לעיתים (וזוהי רק השערה) התאים של המחלה מתרכזים בזקיקי השערות ואז נוצרת הדגשה של הזקיקים- מצב שנקרא folliculotropic mycosis fungoides. לכן מומלץ לפנות עם הממצא החדש לבדיקה חוזרת של רופא העור. לגבי הביופסיות- יתכן בהחלט שלאדם תהיינה מספר מחלות עור, או שהדגימה נלקחה מאיזורי עור שהדגימו תהליכים שונים גם ללא נוכחות מחלה פעילה. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון