הבהרה
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
תודה על התשובות. 1)הכוונה שלי היא האם כדאי לחכות עוד קצת זמן עם הוצאת הנגע, כי אחרי 3 שבועות עדיין יש נזקים מהחנקן שיפריעו לאבחנה המדוייקת? (או במילים אחרות האם אחרי 3 שבועות המקום "חזר לעצמו") 2)אם עדיף לחכות, כמה זמן מהצריבה צריך לעבור כדי לקבל תשובה אמינה? תודה
ההבדל הפתולוגי בין מלנומה ו-seb ker הינו גדול בכל שלב. מטרת הטיפול בחנקן הינה לייצר נזק רקמתי ולכן הרקמה לא תחזור אף פעם למצבה הקודם. כמובן שאם נוצר נזק רקמתי גדול במיוחד תקבל רק צלקת במקום רקמת עור, אולם לשם כך נדרש טיפול אגרסיבי במיוחד בחנקן. לפיכך אין משמעות רבה למועד ביצוע הביופסיה (מעבר ל-3-4 שבועות ראשונים) אלא למיומנות הפתולוג. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון