התלבטות בנוגע להסרת נגעים
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לדר נתנזון תודה לתשובתך הקודמת בנוגע להופעה חוזרת של מלנומה. כפי שציינתי בהודעה הקודמת, התגלתה אצלי מלנומה שיטחית. ההתלבטות שלי היא האם להמשיך ולהסיר נקודות שנראות חשודות בעיני רופאת העור והפלסטיקאי, (עד עכשיו הסרתי עוד 9 כאלה) שמא במקומות אלה שלא נמצאו כמלנומה תופיע מלנומה, כפי שציינת בהסתברות של פי 4 יש לי תור לצילום נגעים פיגמנטריים במאי. בתודה מראש אילנה
ההחלטה היא שלך. אני אישית מתנגד להסרת שומות "סתם"- קרי: הטלת מום שלרא לצורך. בדיוק לשם כך יש שיטות מתקדמות יותר שמפחיתות את הצורך בביופסיות מיותרות. גם אם תכרתי את כל השומות שבגוף לא תשני במידה משמעתית את הסיכון למלנומה נוספת מאחר ורוב המלנומות מופיעות בכלל כנגע חדש... בריאות שלמה דר" ניר נתנזון