מלנומה-ביופסיה, הקצב
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. אצל בת משפחתי הובחנה ב-5.12 מלנומה בשלב התחלתי. ב-7.12 נעשה ניתוח להסרה נוספת של 4 ס"מ. הביופסיה אמורה להתקבל רק בסוף 8.12, ז"א לאחר 6 שבועות. הרופא לא דואג. ב-8.12 היא נשלחת לבדיקת לימפה. 1. האם 6 שבועות המתנה לתוצאות זה לא מוגזם ולא מסוכן. 2. האם גדל סיכוי לתוצאה אופטימית ככל שחולף הזמן? 2. האם יש דרך לזרז את הקצב בערוץ פרטי וכיצד. 3. האם רופא יכול להיות "לא מדאג" לפני קבלת תוצאות ביופסיה? 4. האם גם לבדיקת הליפמה צפויה המתנה של שבועות? 5. אם מדובר במלנומה מתקדמת הרי כל יום הוא קריטי תודה, גילי
שלום גילי, 1. מוגזם מאוד, אך לא מסוכן (ברוב המקרים). 2. השאלה א ברורה לי... מרגע שהגידול הוצא הוא כבר לא יכול לגרום נזק. הנזק- אם נגרם- נגרם לפני הוצאת הגיול, לא אחרי ההוצאה. 3. שליחת הדגימות למעבדה פתולוגית פרטית תזרז את הקצב. 4. כן - מאחר והגידול היה בשלב התחלתי (כפי שכתבת). 5. אני בחלט מקוה שלא... 6. נכון- אולם את כתבת שמדובר במלנומה בשלב התחלתי. לצערי קצב התגובה של המערכת הציבורית אינו מהיר במיוחד. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון