מלנומה ושמש
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אני מורה לחינוך גופני ושחייה 30 שנה. הוסר מהיד שלי נגע שאובחן כמלנומה. שאלתי: מה ההמלצות לגבי שהייה בשמש, מה שמחייב המקצוע שלי, האם להמנע לחלוטין, או אפשר להסתפק בהגנה של קרם הגנה ולבוש ארוך. אני מלמדת 7 חודשים בברכה פתוחה כ- 5 שעות ביום.ומתלבטת איך לנהוג בקיץ הקרוב תודה
הנזק מקרינת השמש הינו מצטבר לאורך השנים, כך שקשה להניח שהחשיפה העתידית תשנה עוד הרבה. עם זאת רצוי ככל שניתן להפחית חשיפה לשמש ע"י שימוש בביגוד מגן (בגד ים שמכיל מסנן קרינה בתוך הבד- כמו בבגדי גולשים), מריחת קרם הגנה כל שעתיים והסטת פעילות לשעות בהם קרינת השמש פחותה (8-10 בבוקר והחל מ-5 אחה"צ). בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון