נקודת חן שהתגלתה בממאירה - מה השלב הבא ?
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היי פלסטיקאי הסיר דוגמא מנקודת חן שהייתה לי שהתגלתה בממאירה. הזמין אותי כדי להוריד אותה לגמרי, מה השלב הבא ? מה צריך לברר ? איך יודעים אם זה אכן סרטני ואם זה התפשט ? מלחיץ מאוד, כל מידע והכוונה יתקבלו בברכה תודה רבה מיק
השלב הבא הוא אכן הסרה מלאה של הגידול (מלנומה). כבר ידוע שמדובר על סרטןעור- כך שכעת נותר רק לטפל, והטיפול היחיד הוא הסרת הנגע בשלמותו עם שוליים נקיים (הרחבת הכריתה). בהתאם לעומק הגידול מתבע בירור נוסף: אם הגידול חדר לעומק אזי יש צורך לבדוק את בלוטות הלימפה ע"י ניתוח מיוחד (דגימת בלוטת הזקיף) וכן אמצעי הדמיה (כגון CT או MRI) של הגוף. אני מציע כי תדון בכל אלו עם הרופא המאבחן מאחר ומידת הבירור תלויה לחלוטין בטיב הגידול ועומקו. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון