נקודות בידיים ובפנים
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב! אני בן 60. מזה כמה שנים מופיעים לי כעין פצעים בולטים לבנים בידיים ובפנים. אני מוריד את הפצעים הללו ע"י רופא כירורג פלסטיקה. ברוב המקרים התוצאות יוצאות טובות ואם יש חשד אז אני חוזר להוריד שוב את הפצע יותר לעומק. כל פעם יוצא לי פצע כזה חדש במקום אחר בידיים או בפנים. שאלתי היא: ממה יכולים לנבוע הפצעים הללו? האם יש איזה בדיקה מיוחדת לדעת מה הבעיה והאם יש דרך למניעתם? עם איזה רופא מומחה עליי להתייעץ? יש לציין שהפצעים רק באיזור הידיים והפנים לתשובתך אודה
לפי תיארוך נראה כי מדובר בנגעי ור הקשורים לחשיפה לשמש מסוג solar keratosis. אם אכן מדובר בכך הרי שקשה למנוע את הופעתם (הם נוצרו עקב חשיפה בעבר לשמש) אולם ניתן לטפל בהם גם ע"י מריחת תכשירים שונים ע"ג העור או הקפאת הנגעים ולאו דווקא עלידי ניתוח. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון