שאלה לגבי ביופסיה
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום רב, בעקבות תפרחות על העור שהלכו והתפשטו ולוו בגרד בוצעה ביופסיה ע"י קופ"ח וההבחנה היתה MF. רופא העור הפנה אותי לבי"ח ושם בוצעה ביופסיה חוזרת והאבחנה הייתה דרמטטיס. כששאלתי בבי"ח על השוני בתשובות תשובתם הייתה שהם צודקים באיבחון.שאלתי היא: מה עושים במקרה כזה, האם לא צריך לעשות בירור נוסף?
לקריאה נוספת והעמקה
הבירור היחיד שניתן כעת לעשות הוא לבקש חוות דעת שלישית (אין צורך בביפוסיה נוספת אלא להביא את התכשירים הפתולוגיים לפתולוג נוסף). עלי לציין שאכן יש קושי אמיתי להבחין בין דרמטיטיס "סתם" ל-MF ולעיתים רק בדיקה כמו PCR יכולה להכריע. בריאות שלמה ד"ר ניר נתנזון
(מספר מקשר)