מחקר מדאיג
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
פרופ שלום, אני עומדת להתחיל IVF בקרוב. המחקר הזה שהתפרסם לפני כמה שבועות נורא מפחיד: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3280242/IVF-link-ovarian-cancer-Women-need-fertility-treatment-likely-develop-disease-reveals-major-UK-study.html הוא מראה שהסיכוי לחלות בסרטן שחלות אצל נשים שעברו IVF גדול ב 37%! בנוסף, בעקבות המחקר הבנתי שישקלו להמליץ לנשים שעברו טיפולים לעשות בדיקות תקופתיות לאיתור המחלה שזה בגדר "עליית מדרגה" כי מעולם לא הייתה המלצה כזו. האם אתה מכיר את המחקר הזה בצורתו המדעית? האם זה נכון שלנשים צעירות יותר סיכויי גדול יותר לפתח את המחלה כפי שמוזכר במאמר? אשמח לשמוע את דעתך כי מחקר כזה מפחיד אותי מאד
המחקר בעיקר מצביע על כך שנשים שסובלות מאי פריון מצויות בסיכון לסרטן שחלות, בעיקר אלה שמעולם לא הרו ונשים עם הפרעת ביוץ ושחלות פוליציסטיות. אני בהחלט ממליץ לנשים אלו לעבור בדיקות סקר תקופתיות בכלל ובייחוד לפני תחילת טיפול או היריון מתוכנן.