הורמונים
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב,רזרבה שחלתית נמוכה, AMH 0.25, מטופלת ביחידה להפריה חוץ גופית באחד מבתי החולים בארץ. הותחל שימוש בפרוטוקול קצר עם מנופור. מתוכננת למחזור ראשון של הפריה, אך לאחר שכבר התחלתי להזריק התגלה לי כי לא אושרתי במסגרת הועדה. הרופאים ביחידה מנסים להרגיע ולהסביר השכל יהיה בסדר. מעקב זקיקים בעוד יומיים. כלומר, שאת השאיבה עצמה בעוד 3-4 ימים. במידה ויהיו מספיק זקיקים יגישו לאישור. שאלתי האם שימוש במנופור יש בו בכדי להאיץ את הדלדלות הרזרבה השחלתית? כלומר, אנו גורמים בעצם למספר זקיקים להבשיל מלאכותית. חוששת שזה מה שיקרה וגם כך הסיכויים הירודים יירדו לאפסיים. כמו כן באם אבצע את הטיפולים באופן פרטי יש צורך באישור הועדה?
שימוש במנופור לא מאיץ את הדלדלות הרזרבה השחלתית מאחר שהוא משפיע רק על ביציות שממילא יספגו באותו החודש. אם תבצעי את הטיפולים באופן פרטי אין צורך באישור הועדה, אך רוב הנשים מטופלות בבית חולים פרטי בעזרת הפניה של הקופה וזה כן מחייב וועדה.