הריון
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בהריון בשבוע 10 אחרי טיפול ivf. זה ההריון הרביעי שלי. ההריונות הקודמים הסתיימו בהפלה, כולם בשבוע 5. עשיתי כל הבדיקות הנדרשות והכל היה תקין. לא הייתה סיבה רפואית להפלה. אבל בבדיקת קרישות יתר היה כתוב: MTHFR: heterozygote חלק מהרופאים אמרו לי שצריך לקחת זריקות לקרישות וחלק אמר שלא צריך. השאלות הן: האם יש לי בעית קרישות ואני צריכה טיפול?? כמו שאמרתי עכשיו אני בהריון שבוע10 האם אני צריכה להיות במעקב הריון בסיכון בגלל ההפלות שהיו לי??? אשמח לקבל עזרה תודה
MTHFR הוא אנזים שקשור למטבוליזם של חומצה פולית, אך לא קשור בפני עצמו לקרישיות יתר. כדאי כמובן להקפיד לקחת חומצה פולית במינון טוב, לשלול חסר בויטמין B12 ולעשות מעקב אצל רופא שמיומן במעקב אחר הריונות יקרים.