צילום רחם והידרוסונוגרפיה

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

07/09/2020 | 12:13 | מאת: שרון

נשלחתי לעשות בדיקת הידרוסונוגרפיה בגלל בירור אי פריון. הרופא נשים המליץ על זה יותר מאשר צילום רחם. מה ההבדל בין השניים והאם גם בהידרוסונוגרפיה תהיה פתיחה של החצוצרות במידה ויש חסימה ?

לקריאה נוספת והעמקה

הבדיקות די דומות. הידרוסונוגרפיה הפכה להיות פעולה מקובלת יותר לאחרונה, בעקבות פיתוח נוזל דמוי תרחיף או קצף שמאפשר הדגמה ברורה יותר של החצוצרות בעזרת בדיקת אולטראסאונד פשוטה. אני מבצע אותה אצלי במרפאה בקלות ועושה רושם שהמטופלות חוות הרבה פחות כאב ואי נוחות, אולי בגלל פיתוח צנתרים חדשים, ללא צורך בבלון, שמאפשרים הזרקה נוחה החומר לתוך הרחם. לצילום רחם יש יתרון בכך שמתקבל תיעוד טוב יותר, שמאפשר גם לרופא שלא ביצע את הצילום להעריך את מצב החצוצרות. בנוסף, ניתן לעתים לבצע פתיחה של חצוצרה חסומה בעזרת הזרקה סלקטיבית או צנתור, במידה והמבצע יודע לבצע זאת. בכל מקרה שתי הבדיקות אמינות מאד בקביעה שמצב החצוצרות תקין, ופחות אמינות ביכולתן לקבוע שהחצוצרות באמת חסומות. זאת בגלל אפשרות של "ספאזם" או התכווצות של השריר הטבעתי בפתח החצוצרות בתגובה להזרקת נוזל קר. לתילום רחם יש חסרון של חשיפה לקרני רמטגן בגלל הצורך בשיקוף וביצוע במכון רנטגן שהוא סביבה פחות נעימה.

08/09/2020 | 12:49 | מאת: שרון

בהדירוסונוגרפיה אני מבינה שלא תהיה פתיחה של חצוצרה כמו בצילום רחם? יכול להיות מצב שיגידו לי לעשות גם צילום רחם אם יש בעיה בחצוצרה?

בהדירוסונוגרפיה פחות סביר שתהיה פתיחה של חצוצרה וגם בצילום רחם תלוי איך מבצעים את הצילום. יתכן מצב שיגידו לך לעשות גם צילום רחם אם יש בעיה בחצוצרה, אבל זה מאד נדיר.

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית