לקיחת הורמונים

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

03/11/2001 | 15:04 | מאת: א.א

פרופסור זיידמן שלום בעלי נבדק ונמצא כי הוא סובל מספירת זרע נמוכה וצורה לא תקינה.אבל תנועתיות טובה. הומלץ על הזרעה ועוד נאמר לנו שאפשר לעקוף את בעית הגבר על ידיי מתן הורמונים להגברת הביציות לאשה. אודה לך אם תעזור לי להבין מה עדיף? או ממה להתחיל? מה תופעות הלואי שבלקיחת הורמונים אלו?(התנפחות?) ומה אחוזי ההצלחה? מחכה לתשובה תודה

לקריאה נוספת והעמקה

השבחת זרע והזרעה לתוך הרחם מעלים את הסיכוי להתעבר בנשים עם ספירת זרע נמוכה (ולמעשה גם אצל אלה עם נתוני זרע טובים לכאורה). הגברת הביוץ בעזרת תרופות מסייעת לתזמון מדויק של ההזרעה ומעלה את הסיכוי להריון עקב ביוץ בו-זמנית של מספר ביציות. כמובן שבמקביל עולה הסיכון להריון מרובה עוברים ולגירוי יתר שחלתי. באופן גס ניתן להעריך שההזרעה מעלה את הסיכוי להריון בכל מחזור לכ- 10-15% ותוספת השראת ביוץ מעלה לכדי 20%. אך מספרים אלה מותנים כמובן בגורמים רבים שאיני יודע אותם: קודם כל גילך, אך גם נתוני הזרע המדויקים, סדירות הביוץ שלך, מצב חלל הרחם והחצוצרות ועוד. הרופא המטפל יוכל על כן לתת לך הערכה מדויקת ונכונה יותר. מה שחשוב ליזכור הוא שבכל טיפול שתבחרי את צפויה להזדקק "בממוצע" למספר מחזורי טיפול בטרם תהרי, ועל כן הסבלנות חשובה ואסור לבנות ציפיות לא סבירות בהתחלה.

03/11/2001 | 18:45 | מאת: א.א

קודם כל תודה על התשובה המהירה בנוגע לגורמים שאינך יודע אז:גיל 35 ספירת זרע של4- 14 מליון(בשתי בדיקות שנעשו) ואחוז גבוה של צורה לא טובה הביוץ שלי סדיר מאוד ומופיע תמיד בזמן המשוער חלל הרחם תקין וגם הרירית אשמח אם תתיחס לתופעות הלואי של הכדורים ועוד שאלה קטנה האם קיים סיכוי שספירת הזרע תשתנה לטובה(וכמה בדיקות צריך לעבור כדי לדעת בבטחון ספירה נמוכה)

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית