מחזור פעמיים בחודש ושאלות

דיון מתוך פורום  גינקולוגיה ופריון

29/04/2020 | 00:51 | מאת: טליה

היי, אני בת 31 (טרם ילדתי אך מעוניינת בכך). לצערי אני סובלת כל חיי מכאבי מחזור חזקים ומשתקים בעיקר ביומיים הראשונים שמרגישים סיוט עם דימום דיי כבד ותופעות עיכול לא נעימות (דיי נמנעת ממשככי כאבים). בעבר לקחתי גלולות 5 שנים ברצף ללא כל הפסקה שבמהלכן לא קיבלתי מחזור בכלל ולפני שנתיים הפסקתי לחלוטין עם הגלולות והמחזור חזר ועדיין ממשיך להכאיב :( הוסת האחרונה שלי הייתה ב7.4 ולאחר שבוע וחצי ביקרתי אצל הגניקולוג לבדיקה שגרתית והוא טען שהכל אצלי תקין, רירית הרחם תקינה אך נמצא שישנה ציסטה של 3 ס"מ בשחלה השמאלית שלטענת הרופא אינה מזיקה. היום 28.7 בדיוק 21 יום אחרי המחזור האחרון קיבלתי שוב מחזור כואב ומרובה בגושים חומים וקרישי דם (איני בהיריון). עליי לציין שהמחזור לאחרונה מאוד לא סדיר אצלי ומופיע פעם ב30, 35, 28, וכעת 21 יום, האם זה תקין? האם ייתכן שהציסטה גורמת למחזור להיות לא תקין? מה פשר הקרישי דם הללו שכן מופיעים אצלי כמעט בכל מחזור? האם דיקור סיני נחשב לטיפול טוב בכאבי וסת? (טרם נשלל אצלי אנדומטריוזיס למרות שהרופא טען שזה לא ניראה כך בבדיקה) אשמח להתייחסות, תודה רבה ומתנצלת מראש על ריבוי השאלות! רק בריאות וחג עצמאות שמח :)

לקריאה נוספת והעמקה
29/04/2020 | 22:39 | מאת: ד"ר קרן בר יוסף

שלום - לגבי הציסטה - מאוד תלוי במראה הסונוגרפי שלה. בדרך כלל מחזור לא סדיר נגרם מביוץ לא סדיר ואם יש ממצא ציסטי פשוט בשחלה זה גם יכול להיות סימן של ביוץ לא סדיר. בגדול מחזור לא חייב להיות בדיוק בטווחים שווים כדי להחשב סדיר אבל מה שאת מתארת לא נשמע לגמרי תקין ויתכן שהביוץ אצלך אכן לא סדיר. לקרישי דם אין הרבה משמאות. דיקור סיני בהחלט יכול לעזור לכאבים בוסת אך אין מספיק הוכחה מדעית כדי לומר שזה ״טיפול טוב״. שווה לנסות, בטוח לא מזיק. בהצלחה, ד״ר בר יוסף

14/05/2020 | 03:04 | מאת: טליה

שלום ד"ר בר יוסף, כותבת לך בשנית עקב תחושה משונה של כאב עמום וממושך בשחלה השמאלית שהחל הלילה, עליי לציין שהשחלה אובחנה כפוליציסטית ע"י 3 רופאים שונים, ונמצאה בה לפני כחודש ציסטה של 3 ס"מ שלטענת הרופא המאבחן לא מסוכנת ותעבור מעצמה... האם יש סיבה לדאגה? מוסיפה שהכאב מורגש בעיקר בעת מאמץ (למשל בשירותים)... כאב עמום ומעט דוקר. ושאלה נוספת ברשותך, האם זה נכון שמשרד הבריאות ממליץ שלא להרות בתקופה זו? תודה על המענה!

מנהלי פורום גינקולוגיה ופריון