האם זה נכון מה שכתבו?

דיון מתוך פורום  קרנית העין

19/12/2018 | 20:32 | מאת: שירי

מדוע כתבו ש"טישטוש הילות, וסינוורים הן תופעות לוואי של הניתוח והן ייחלפו בשבועות הקרובים."? אמרו לי "שזאת הבעיה הכי גדולה של הסרת משקפיים בלייזר. הקרנית עוברת טראומה, בגלל זה המון אנשים סובלים מסינוורים והילות גם לאורך שנים, אבל זאת האמת, גם הבעיה היא שלמרות ה-מיטומיצין שמונע הצטלקות, עדיין ההצטלקות קיימת, ומספיק נקודה הכי קטנטנה שתהיה במרכז הראייה, יהיו סינוורים והילות סביב מקורות אור!!! כי קרני האור פוגעים באיזורים ברשתית שהם לא אמורים לפגוע!!! אנשים שעברו ניתוחי לייזר אמרו לי שהם רואים אנשים ושלטים מרחוק, אבל אכלו אותה מפנסים של מכוניות ותאורות רחוב, הלייזר פגע במרכז הראייה ובגלל זה יש טישטוש הילות, וסינוורים מופיעים לאחר הניתוח כי קרני האור של הלייזר עשו טעות ופגעו באיזורים ברישתית שלא היו אמורים פגוע. אז זה לא נכון האמירה ש"טישטוש הילות, וסינוורים הן תופעות לוואי של הניתוח והן ייחלפו בשבועות הקרובים" כי הן לא יכולות לחלוף בשבועות הקרובים. טישטוש הילות, וסינוורים נמשכים לצמיתות לכל החיים כתוצאה מהניתוח ולא חולפים בכלל לפי מה ששמעתי מאחרים. אז בגלל טעות אנוש של הלייזר הראייה נהרסה לתמיד.

לקריאה נוספת והעמקה
20/12/2018 | 11:10 | מאת: ...

לא הכל נשאר לצמיתות אבל גם לא הכל חולף לצמיתות הלייזר לא פוגע ברשתית במידה והכל מבוצע באופן תקין פשוט הקרנית עוברת טראומה וגם היא לא נשארת חלקה ושקופה כמו שהייתה, במידה וכך הייתה, דרך אגב יש המון סיבות נוספות ל"הילות וסינוורים" ולא הכל קשור לניתוח עצמו. בכל אופן הקרנית יודעת לרפא את עצמה, אבל רק שכבת תאי האפיתל, שאר השכבות לא יודעות להגיע למצב של ריפוי מלא ומושלם במידה והקרנית עוברת נזק כלשהו. בקיצור יש לרפואת העיניים עוד המון מה לשפר במקום לספר לנו סיפורים על מכונים יותר טובים, כי לא הכל ורוד והכסף משחק פה תפקיד חשוב. עיניים זה לא צחוק, אבל יש לאן לשאוף כדי לשפר את הרפואה. והרבה.

רוב רובם של מליוני מנותחי הלייזר חשים בטוב וללא תלונות. חבל שהכותב והמגיב מסתמכים רק על אלו שנפגעו מטיפול הלייזר , שהם הבודדים מתוך מליוני המטופלים לאורך השנים

מנהל פורום קרנית העין