נגישות
נגישות

טיפות סטירואידיות.

דיון מתוך פורום  קרנית העין

18/11/2017 | 11:44 | מאת: יעל

שלום, אני נוטלת כבר חצי שנה טיפה אחת ביום של fml. קראתי באינטרנט על תופעות לוואי של שימוש בחומר משמר המצוי בטיפות bak, שאלתי היא האם מה שכתוב הוא שגוי ולכן רופאת העיניים לא הזהירה אותי מכל התופעות האלה? היא דברה איתי על קטרקט וגלאוקומה אבל לא על מה שנגרם מהחומר משמר The most frequently used preservative, benzalkonium chloride (BAK), has consistently demonstrated its toxic effects in laboratory, experimental, and clinical studies. As a quaternary ammonium, this compound has been shown to cause tear film instability, loss of goblet cells, conjunctival squamous metaplasia and apoptosis, disruption of the corneal epithelium barrier, and damage to deeper ocular tissues

לקריאה נוספת והעמקה

הרוב המוחלט של טיפות עיניים סטרואידליות מכילות חומר משמר . מדוע את מקבלת טיפות סטרואידים לתקופה כל כך ממושכת ? תתיעצי שוב עם הרופאה שלך

מנהל פורום קרנית העין