fml טיפות עיניים: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

סיבות אפשריות ומצבים דומים לfml טיפות עיניים

רפואת עיניים - תמונת המחשה
רפואת עיניים לפני עשרות שנים, עיניים תותבות נראו מלאכותיות ובלתי טבעיות. כיום, בזכות השימוש בטכנולוג...
עיניים אדומות - תמונת המחשה
עיניים אדומות בעיות עיניים שונות עלולות להתפתח בינקות ובילדות, אך במקרים רבים קשה לזהות את הבעיה, מאח...
טיפות עיניים - תמונת המחשה
טיפות עיניים החל מגיל 40 הראייה שלנו משתנה ורובנו נסבול מזוקן ראייה (פרסביופיה). בנוסף, בגיל המבוגר...
גלאוקומה - תמונת המחשה
גלאוקומה גלאוקומה נקראת "הגנב השקט של הראייה" - וחשוב לבצע בדיקת לחץ תוך עיני, לאבחון מוקדם. כיצ...
אלרגיה בעיניים - תמונת המחשה
אלרגיה בעיניים אביב הגיע, אלרגיה באה? החדשות הטובות: אלרגיה אינה גזירת גורל. הרפואה הקונבנציונלית מציע...
עיניים דומעות - תמונת המחשה
עיניים דומעות לפעמים נדמה לכם שאתם בוכים ללא הפסקה ובלי כוונה? ייתכן שאתם טיפוסיים רגשניים, אבל אולי...
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לfml טיפות עיניים?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

fml טיפות עיניים: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום, אני נוטלת כבר חצי שנה טיפה אחת ביום של fml. קראתי באינטרנט על תופעות לוואי של שימוש בחומר משמר המצוי בטיפות bak, שאלתי היא האם מה שכתוב הוא שגוי ולכן רופאת העיניים לא הזהירה אותי מכל התופעות האלה? היא דברה איתי על קטרקט וגלאוקומה אבל לא על מה שנגרם מהחומר משמר The most frequently used preservative, benzalkonium chloride (BAK), has consistently demonstrated its toxic effects in laboratory, experimental, and clinical studies. As a quaternary ammonium, this compound has been shown to cause tear film instability, loss of goblet cells, conjunctival squamous metaplasia and apoptosis, disruption of the corneal epithelium barrier, and damage to deeper ocular tissues

הרוב המוחלט של טיפות עיניים סטרואידליות מכילות חומר משמר . מדוע את מקבלת טיפות סטרואידים לתקופה כל כך ממושכת ? תתיעצי שוב עם הרופאה שלך

שלום ד״ר לפני שנה וחצי ביצעתי prk להסרת משקפיים ממספרים גבוהים (כמעט -9 ) חודש לאחר הניתוח חליתי באדנו וירוס אשר מטופל ב fml עד היום עקב חזרה של עכירויות לאחר הפסקת טיפול. לפני שלושה חודשים התחלתי לסבול מתופעת הפלוטרים בשתי העיניים, אשר מופיעים בצורת חוטים ונקודות ואף כמו פיח של עשן כל פעם שאני מזיז את העיניים מטה מעלה ומצד לצד. בלילה אני מרגיש שהאורות של פנסי רחוב זזים יחד עם תנועת העיניים. נבדקתי היום ע״י מומחית לרשתית שמצאה כי יש חור בעין ימין שעה 2 ובשתי העיניים אובחן לאטיס בהיקף התחתון של הרשתית. הומלץ לבצע טיפול לייזר בעין ימין. השאלה שלי היא האם יכולים להתפתח חורים נוספים בעתיד עקב לאטיס? ממה מומלץ להיזהר או להימנע עקב מצב עדין זה? והאם הלייזר להסרת משקפיים יכל לגרום למצב זה? אני די אובד עצות מכיוון שאמור להתחיל לימודי רפואה בחול בשנה הבאה. תודה על העזרה.

הלטיס - וכן החור - קשורים למבנה העין - נפוץ יותר בקוצר ראיה גבוה, וכלל לא קשור ללייזר . מה שחשוב זה להיות במעקב שגרתי, שכן בהחלט עשויים להתפתח חורים נוספים בעתיד - ועדיף לטפל לפני שיש בעיות. אין כל מניעה ללמוד רפואה. גם אין מניעה מכל פעילות - פשוט לחיות רגיל, ולהקפיד להיבדק, בד"כ מספיק פעם בשנה.

שלום פרופסור, מזה כשנה אני סובל מעכירויות בקרנית לאחר אדנו וירוס. לציין שהוירוס תקף אותי כחודש אחרי שביצעתי prk להסרת משקפיים. לאחר השלב האקוטי נצפו עכירויות רבות ומפושטות, עד חודש אוקטובר טופלתי ב FML תוך ירידה הדרגתית והועברתי לרסטזיס אך העכירויות חזרו. לאחר מכן הייתי אצלך במרפאה ונתת לי סטרודקס 4 פעמים ביום וירדתי מדי חודש במינון בהדרגתיות. שוב חזרו העכירויות ורופא עיניים החזיר אותי ל fml והייתה הטבה מסויימת. בבדיקה אחרונה אצלך נצפו שיש 6 עכירויות מרכזיות בשמאל וכ2 בימין. נתת לי טיפול בסטרודקס 3 פעמים ביום ושוב לרדת בהדרגה ובמקביל לשלב פרוטופיק וציקלוספורין 2% היות והסטרואידים עלולים לגרום לקטרקט. שאלותיי הן כאלה: 1) האם עצם זה שחליתי בוירוס לאחר הניתוח עלול לגרום לנזק בלתי הפיך לראייה? 2) אני עדיין סובל מסינוורים והילות. האם התופעה עלולה להישאר גם אחרי היעלמות העכירויות? 3) לעיתים כשאני מסתכל על מסך טלפון בתאורה שחורה אני רואה את הכיתוב הלבן בצורה כפולה מלמטה. על מה זה יכול לרמוז? 4) לגבי ירידה של הסטרואידים- כשאגיע לטיפה יום יום לא, איך להמשיך לאחר מכן? תודה רבה.

במידה וחלילה העכירויות חוזרות לאחר טיפול זה, מה ניתן יהיה לעשות?

הטיפול שאתה מקבל הוא טיפול טוב. ההחלמה בעיתית וצריך הרבה סבלנות. אם לא ישארו עכירויות אז לא תהיה בעיית סינוורים

בהמשך לתגובה שכתבת לי-דלקת עיניים מתמשכת (תזכורת: היה לי דלקת עיניים כחודש וחצי..) יש לציין שהייתי אצל הרופא היום והוא אמר לי שאין לי דלקת עיניים (הוא בדק אותי במכשיר המיועד לכך). כששאלתי אותו- למה יש לי עדין דמעות בעיניים ומוגלה בבוקר- הוא אמר לי שזה "השאריות של הדלקת" כי הוא לא רואה דלקת בכלל. ברצוני לברר: 1: יש מצב שזה וירוס וראלי -ולכן יש לי את התסמינים שאחרי הדלקת-האם זה עובר לבד? תוך כמה זמן? 2: האם זה מסוכן להשאיר את זה כך ואני יכול "לתת לזה לעבור לבד" או שאני צריך טיפול בסטואידים גם במקרה שלי (שאין לי דלקת עיניים!) כי קראתי שעדיף שלא להתחיל טיפול עם סטוראידים כי אז כשמפסיקים את הטיפול זה יחזור ולכן אני מעדיף שלא להתחיל עם זה)? תודה רבה!!!

שלומי שלום רב, 1. לעתים דלקת ויראלית משאירה תופעות מאוחרות לאחר חלוף הדלקת, כגון גירוי בעיניים, דמעת והפרה שדומה למוגלה, אך זוהי הפרשה של מוצין - חומר צמיגי הדומה למוגלה. תופעה זו עלולה להימשך מס' שבועות לאחר חלוף הדלקת ומומלץ להשתמש בתחליפי דמעות ללא חומר משמרת כגון רפרש או היפוטירס. במידה והתופעה לא נעלמת, ניתן להוסיף לתקופה קצרה טיפות סטרואידים חלשים מסוג FML תוך מעקב לחץ תוך עיני. 2. אין זו תופעה מסוכנת, אפשר להמשיך בטיפול עם תחליפי דמעות בלבד. סטרואידים לא חובה. בברכה, פרופ' קרמר ישראל