שלום אני זקוק לעזרה בבקשה

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

07/10/2013 | 15:20 | מאת: חסוי

שלום אני נוטל את התרופות הבאות בעקבות 2 הפרעות נפשיות: - פוסט טראומה כרוני - הפרעת אישיות גבולית כרונית נוטל את התרופות: - פרפנאן 5 מ"ג - למיקטל 4 כדורים ביום ----- השאלה שלי העיקרית היא לגבי נהיגה אני לא מסוגל לעבוד יותר מפעם-פעמיים בשבוע. לעתים גם לא מסוגל בכלל לעבוד. בכל מקרה כלי התחבורה שאני משתמש בו כדי להגיע לעבודה הוא הרכב שלי. בלעדיו אני לא מסוגל לנוע, מבחינה נפשית קשה לי ללכת הרבה, ובטח שלנסוע באוטובוסים. זה לא עניין של נוחות, זה עניין של נפש, בלי הרכב אני לא יכול להגיע למקום העבודה כלומר להשתכר. התרופות לא משפיעות עליי מבחינת עייפות, השיפוט שלי בסדר גמור, הפסקתי לראות הזיות ודברים שכאלה (אמנם היו לי הזיות אבל מעולם לא אובחנתי כסכיזופרן)- בכל מקרה אני נמצא באותו המצב כל הזמן, אני סובל מבחינה נפשית, אבל כושר השיפוט שלי והכושר השכלי שלי בסדר גמור. אני לגמרי עירני ומודע היטב למצב הנפשי שלי, ובגלל זה אני כל-כך סובל. אמנם אני לא רוצה הזיות יותר או דברים הזויים, אבל אני חושב שהפרפנאן קצת עזר, כרגע אני בעיקר פוחד שזה יחזור, בעיקר לפני השינה היו לי הזיות, אבל במהלך נהיגה- מעולם מעולם לא. מעולם זה לא קרה לי. רוצה לשאול- האם יכול להיות שלאחר שאפנה לביטוח הלאומי לבקשת קצבת נכות, הם עלולים להתלונן עליי למשרד התחבורה שיעשו לי שם ועדה שעולה 500 שקל וימנעו ממני לנהוג? ישללו לי את רישיון הנהיגה? למרות שאני לא סובל מהזיות וכושר השיפוט שלי בסדר גמור והכושר השכלי שלי בסדר גמור? העניין אצלי הוא שאני לגמרי מודע למצב שלי, וזה מאוד מתסכל, זו הסיבה העיקרית שבגללה קשה לי לתפקד בחיי היומיום, אבל היי- אני רוצה לחיות ולהצליח ולהגיע למשהו בחיים שלי, בקרוב 3 שנים אהיה על הכביש, מעולם לא הייתי מעורב בתאונת דרכים או חניתי אפילו באדום לבן- ושוב, מעולם לא נסעתי כשהיו לי סחרחורות (יש לי ורטיגו וטינטון באוזניים מפעם לפעם) - אני מאוד אחראי ומאוד רוצה לחיות. לכן כשאני נוהג אני אוטומטית מתעלם מהכל, ומתרכז רק בנהיגה- ועובדה- 3 שנים, והכל שקט. ומעולם גם הפסיכיאטרים שהייתי אצלם לא הודיעו למשרד התחבורה על סיכון כזה או אחר, והוצאתי רישיון נהיגה בצורה חלקה ושקטה. אף אחד לא אמר לי כלום. ואף אחד לא פנה אליי. המצב הנפשי שלי אמנם קשה מאוד, אבל אין לי נטיות אובדניות, ואני לא נוהג באימפולסיביות במכונית שעלולה להרוג אותי בכל רגע. עברתי תיאוריה ראשונה, טסט ראשון, מה יותר מזה? מה אתה אומר? יכולים לקחת לי את רישיון הנהיגה לאחר שאקבל קצבת נכות?- וזה ברור שאני אקבל קצבת נכות, הרי אני מסוגל להשתכר בין 1000-1700 בחודש, זה פסיכי שיניחו לי להמשיך לחיות ככה ללא קבלת קצבה חודשית. המצב הנפשי שלי מונע ממני להשתכר בכבוד. בנוסף זה יהיה פסיכי מצידם לקחת ממני את הכלי שבזכותו אני בכלל מצליח איכשהו להרוויח קצת כסף - האוטו. ללא האוטו אני לא אוכל להביא את עצמי לעבודה באוטובוסים, יש לי פוסט טראומה מתאונת דרכים שעברתי באוטובוס, ואמנם אני יכול לנסוע באוטובוס אבל מדובר במצב קיצון נפשי שאני חווה בכל פעם שאני נוסע באוטובוס. בעצם- אם ישללו ממני את רישיון הנהיגה- הם יגזרו עליי חיי אבטלה. מה אתה חושב שיקרה לפי מה שאני מספר לך כאן? מצטער באם הרחבתי את דבריי יתר על המידה, חשוב לי מאוד פשוט לסגור את הנושא הזה כדי שאוכל להרגיש שקט פנימי קצת בנוע לנהיגה... זה אחד עמודי הטווח בחיים שלי, הנהיגה...

לקריאה נוספת והעמקה
07/10/2013 | 21:19 | מאת: ארנון

אם מצבך הנפשי תקין ומאוזן ואתה לוקח תרופות באופן קבוע, כל הסיכויים שלא ישללו לך את הרישיון. אין לזה שום קשר לקצבת הנכות. כאמור, גם אם תוזמן לועדה של משרד הבריאות לא ישללו לך את הרישיון אם מצבך הנפשי תקין ושיפוט המציאות תקין.

08/10/2013 | 21:41 | מאת: ד"ר גבריאל ברקאי

שלום רב, כל רופא שאתה פוגש, חייב לדווח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים אם יש חשש שיש לך מצב רפואי כלשהו, שמונע ממך לנהוג. זה נכון לגבי רופא המשפחה, רופא עיניים, פסיכיאטר, נוירולוג וגם רופאי הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי. האחרונים, יעשו זאת רק אם הם חושבים שיש משהו בסיפור המקרה שלך כפי שהוצג להם שמעלה את החשש לסיכון לעוברי דרך: הפרעה בכושר השיפוט, הפרעה בשליטה בדחפים, שימוש בסמים או באלכוהול, תרופות שמשפיעות על הערנות. אם אין אצלך משהו מהדברים האלה, אין לך הרבה מה לחשוש מהועדה הרפואית.

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה