גמילה

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

13/09/2013 | 04:19 | מאת: מיכל

שלום רב, אני סובלת מדיכאון, חרדה, ocd ו- complex PTSD. למעשה, אני סבורה כי אני בעלת הפרעת אישיות גבולית. לפני כחודש החלטתי להפסיק להשתמש באפקסור כיוון שחשתי כי הוא אינו מסייע לי מצד אחד, אך גורם לתופעות לוואי שליליות מד שני המלצתה של הפסיכיאטרית שלי היתה כדלקמן: 1 להוריד את המינון של האפקסור מ-225 מג ל-150 מג למשך 5 ימים. 2. להוריד את המינון של האפקסור ל-75 מג ולהוסיף 30 מג סימבלטה למשך 5 ימים (בפועל עשיתי זאת במשך 3 ימים) 3. לעבור ל-60 מג סימבלטה. בשלב זה, התחלתי להרגיש שאני מאבדת את שפיות דעתי. התחלתי לחוות מעין קצרים חשמליים במוח באופן חוזר ונשנה, הפכתי להיפר אקטיבית, החרדות שלי התגברו עד אימה ואני חשה כסמרטוט. אני גם נופלת הרבה ומפילה ושופכת הרבה דברים. החלטתי באופן גורף שאיני רוצה ליטול עוד תרופות פסיכיאטריות באופן קבוע לעולם, למעט קסנקס. לפיכך, פשוט הפסקתי לקחת סימבלטה ואפקסור על דעת עצמי ( לא הצלחתי להשיג את הרופאה שלי במשך זמן רב) שאלתי היא, כיצד ניתן להקל את תסמיני הגמילה הללו וכמה זמן הם צפויים להימשך.

לקריאה נוספת והעמקה
14/09/2013 | 06:16 | מאת: תומר

על איזה גמילה את מדברת אם האפקסור לא עוזר נסי כדור אחר שיעזור מפסיקים כדורים רק בהוראת רופא או אם יש שיפור דרמטי במצב שמצדיק הפסקת טיפול או אם יש אלטרנטיבה אחרת לטיפול הרי את מודה שמצבך החמיר קחי טיפול בהתאם להוראות הרופאה הרי היא הציעה לך טיפול חלופי במקום האפקסור שלא עוזר או הפחתה במינון האפקסור לוקחים טיפול בהתאם לבעיה שקיימת ולא מפסיקים טיפול ללא סיבה הגיונית ונותנים למצב להתדרדר בהצלחה תרגישי טוב

15/09/2013 | 12:41 | מאת: ד"ר גבריאל ברקאי

שלום מיכל, ראשית, אני צריך להגיד שהורדה הדרגתית של אפקסור אינה בדיוק גמילה כי אין עם אפקסור תסמונת תלות כמו שיש עם סמים (אני יכול לפרט מה ההבדלים, בשרשור אחר אם אשאל). יכולה להיות עם אפקסור תסמונת של הפסקת טיפול, דמויית "גמילה". התסמינים של הפסקת אפקסור יכולים בהחלט לכלול התגברות בתסמיני חרדה ותופעות של זרמים ו"קצרים חשמליים". אינני בטוח לגבי הנפילות והמגושמות שיש לך. חומרת התסמינים תלויה בסוג התרופה, המינון ממנו יורדים ומהירות הירידה. את נוטלת אמנם תרופה שאינה גורמת לתסמיני "גמילה" קשים במיוחד בדרך כלל אך הרופאה המליצה על מעבר די מהיר ואת אפילו זירזת אותו עוד יותר. לעיתים התחלת תרופה חדשה במקביל מונעת את התופעות, אך במקרה שלך זה לא עבד. ההקלה על תסמיני "הגמילה" היא פשוט על ידי חידוש התרופה ותכנון מחדש של ההורדה במינון ומעבר לתרופה החדשה, עם יותר הדרגתיות- כלומר יותר זמן בין שלב לשלב.

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה