ivp
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב אני מקיים ביקורת שנתית של כיליה קטנה וכיליה מוגדלת באולטראסאונד. כמובן שעשיתי גם מיפוי כליות. (כיליה אחת תפקוד אבסולוטי גבוה קומפנסטורי שנייה תפקוד ירוד כנראה תהליך של שנים) שמעתי על בדיקת ivp מהי אותה בדיקה? והאם יש סיבה לדרוש לבצע בדיקה כזו? איזו אינפורמציה נוספת על הכליות יכולה בדיקה זו לתת יותר מאשר האולטראסאונד והמיפוי ביחד עם בדיקות דם ושתן על תיפקוד הכליות. בעבר נשלחתי ל-CT אנגיו כליות כדי לברר על עורק הכיליה השמאלית הקטנה -אולם לא אישרו בקופה (כנראה חשבו שהבירורים שעשיתי מספקים) אולם בדיעבד טוב שלא עשיתי שכן חומר הניגוד עלול להזיק לכיליה. תודה רבה
תראה בסך הכל אם תפקודי הכליות שלך תקינים ואולוטרסאונד מראה מה שמראה ואתה במעקב מיפוי כליות - זה מספק. לא יודע למה אתה צריך CT - אני מבין שלא הולכים לבצע תיקון כירורגי. אם כן - ואם אכן יש מקום לביצוע תיקון ניתוחי כלשהי בכליה המתפקדת פחות - אז בודאי יש מקום לCT אנגיו
???