אבנים בכיס מרה בהריון

דיון מתוך פורום  כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב

18/05/2011 | 13:42 | מאת: דנה

שלום רב, אני בשבוע 33 להריוני, ולפני כ- 3 שבועות נתקפתי בכאבי תופת (יותר גרוע מלידה), וחשבתי שמדובר בצירים או משהו שקשור להריון והלכתי למיון יולדות. שם, בעקבות הסימנים שנתתי, הבינו שמדובר באבנים, אך חשבו בכליות, ושלחו אותי לאוטרסאונד, שם גילינו אבנים בכיס מרה. לציין שאני הרביעית במשפחה שנתגלו אצלה אבנים בכיס מרה. הייתי מאושפזת במחלקת נשים בבי"ח, בגלל ההריון, אך הייתי שייכת למחלקה הכירורגית. שם שהיתי כשבוע, בצום, עם נוזלים ועם אנטיביוטיקה. לאחר שבוע שוחררתי לבית עם טיפול אנטיביוטי והמלצה לכלכלה דלת שומן, ואמרו לי לחזור לביה"ח בהתקף כאבים עם הקאות. מאז סבלתי עוד כמה התקפים, אך ללא הקאות. חלק מההתקפים הם חזקים מאוד וחלק, למרות שגם קשים מאוד, עוברים יחסית מהר. כעבור 6 שעות בערך - זה ההתקף הכי קצר שהיה לי. ההתקף הכי ארוך שהיה לי היה 26 שעות. בכל אופן, חזרתי השבוע לעבודה (לפני 4 ימים), אחרי כשבוע וחצי בבית, ואתמול בעבודה קיבלתי התקף מאוד חזק. כמעט התעלפתי ולא היה אף אחד לידי שיכולתי לבקש את עזרתו. בקושי הצלחתי להתקשר לבעלי שיטוס אלי. הפעם גם הקאתי את נשמתי, והיום אני למחרת ההתקף עדיין תשושה מאוד, כמו סמרטוט, אך חזרתי לעבודה מאחר ואין לי ימי מחלה עוד לנצל. בכל אופן, שאלתי היא - מה אני עושה במקרה כזה? אין לי כבר ימי מחלה, ואני גם לא יכולה לעבוד. האם יש אפשרות להוציא שמירת הריון? מה עושים? אודה לתשובתכם.

לקריאה נוספת והעמקה
18/05/2011 | 19:31 | מאת: ד"ר גיל אוחנה

אין ספק, כי את כיס המרה צריך להסיר בהקדם האפשרי. הבעיה כרגע היא שאת מרחק מס' שבועות מהתאריך המשוער ללידה. התערבות ניתוחית כרגע אינה מומלצת אלא מחוסר ברירה עקב דלקת כיס המרה המסכנת את ההריון ואותך. חשוב להקפיד על אכילת מזון דל שומן ז"א ללא מטוגנים, ביצים או בשר אדום, שמן.רצוי עוף או דג לא שמן, גבינות לבנות 5% ולא אחרות. שמירת הריון קשה להצדיק כלפי המערכת כשאר את בין ההתקפים היות ומנוחה אינה הדרך למנוע התקף מצד אבני כיס המרה. צריל לקוות שתהיה לך תקופת רגיעה עד ללידה. מכל מקום, בזמן ההתקפים ניתן לקחת כדורי papaverine 80 מ"ג לפי הצורך להקלת הכאב.

18/05/2011 | 22:08 | מאת: דנה

אני אוכלת רק מאכלים של 3% שומן ומטה. אבהתקפים אני לוקחת אופטלגין ופפברין, ואם אני רואה אחרי זמן מה שהכאב עדיין נמשך אז אני לוקחת 2 אקמול. אמרו לי בבי"ח שאם ההתקפים באים עם הקאות אז אני צריכה לחזור לאשפוז כדי לקבל אנטיביוטיקה. למה? על מה מעידות ההקאות? למה קשה להצדיק שמירת הריון? נכון שהכאב הוא לא קבוע, אך כשהוא מגיע הוא משתק אותי ליומיים לפחות! האם זה לא מספיק מוצדק? הרי זה מונע ממני להתנהל כרגיל.

25/07/2021 | 23:44 | מאת: חיתטם

היי , אשמח לדעת אם כן היה לך זכאות לשמירת הריון

13/03/2022 | 21:29 | מאת: חגית

הצלחת להוציא אישור של שמירה??

מנהל פורום כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב