המנגיומה בכבד

דיון מתוך פורום  כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב

27/04/2011 | 13:20 | מאת: רחל

שלום רב, לאחר בדיקת סי.טי. תלת פאזי, הפענוח היה שזו המנגיומה בגודל 6 ס"מ. לפני 8 שנים היה גודלה 2.5 ס"מ. מאחר ויש היום שביתת רופאים,לא יכולתי לקבל אינפורמציה לגבי המשך הטיפול במרפאת הכבד,לכן אני רוצה לשאול: אני מרגישה חוסר נוחות באזור,לעיתים כאבים. האם ניתן להסיר את ההמנגיומה הזאת או להקטין את גודלה? בתודה, רחל.

לקריאה נוספת והעמקה
29/04/2011 | 11:23 | מאת: ד"ר גיל אוחנה

המנגיומה הינו הגידול השפיר השכיח ביותר בכבד, ובמרבית המקרים אינו דורש טיפול או מעקב. במקרים נדירים של המנגיומות גדולות מאוד אשר גורמות לכאב מעצם נוכחותם וכאשר אנו משוכנעים כי הכאב אכן נגרם מההמנגיומה ולא מסיבה נעלמת אחרת, אז יש אינדיקציה לכריתת ההמנגיומה. כ"כ בהמנגיומות אשר ממוקמות ממש על שטח פני הכבד, קיימת אינדיקציה יחסית להסרתן עקב הסכנה בדימום על רקע טראומה מינימלית. המנגיומות יכולות לגדול על פני הזמן וזו לכשעצמה לא מהווה אינדיקציה לניתוח. יש תמיד לוודא כמובן שאכן באבחנה של המנגיומה ולא גידול אחר ממאיר.

30/04/2011 | 09:37 | מאת: רחל

שלום דר', תודה רבה על התשובה המפורטת. אוסיף פרטים: בשנת 2003 היה גודלה של ההמנגיומה 2.5, כיום,כעבור 8 שנים גודלה 6 ס"מ. בזמן הזה השתמשתי בהורמונים בשם אג'ליק שתופעת לוואי שלהם יכולה להיות פגיעה בכבד. שתי שאלות: 1.היום הפסקתי להשתמש בהורמונים. האם יש סיכוי שהגודל ישאר כך? 2.מאחר והיא די גדולה ואני מרגישה כאב באזור ואי נוחות לשכב על הצד ולשבת, האם יש אפשרות להסיר אותה בעזרת לייזר,למניעת דימום מיותר? האם ההסרה לגודל כזה אפשרית ללא ניתוח ורק דרך החדרת צינוריות? תודה רבה, שבת ברוכה, רחל.

מנהל פורום כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב