להיות עם נקז בכיס המרה

דיון מתוך פורום  כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב

01/10/2009 | 17:12 | מאת: מריה

שלום ד"ר!אני צריכה תשובה כי אמא שלי כבר מיואשת מסבל. לאמא שלי בת 84 גילו לפני כחצי שנה אבנים בכיס המרה.לפני שלושה חודשים התחילה להרגיש בחילות וכאבים באזור כבד.כירורג בקופת חולים שלח אותה לבדיקות דם ואולטרא סאונד ולאחר בדיקות אמר שלא כדי לה בגיל שלה לעשות ניתוח כי עברה מספר התקפי לב ולחץ דם גבוה...הסרט התחיל ביוני 2009 כשחוץ מכאבים והקאות עלה חום ל39 וצמרמורת.פעמיים במיון של בית החולים האזורי לא נתנו כלום:טיפלו לה ממחלת לב ,אפילו עשו צנטור ללא טיפול.בפעם שלישית רופא משפחה שלח לבה"ח יותר רציני ושם התחיל טיפול בעניין. פעמים עשו ERCP ללא הצלחה לרסק עבנים בדרכי המרה.הכניסו נקז ושלחו הביתה.לאחר 3 ימים חזרנו עם חום לבית חולים. עשו "תיקון" של נקז.שבוע ימים היה דימום חזק מהניקוז והתחילו הרופאים לדבר איתי על הסכמה לניתוח פתוח.הסכמתי... לאחר הסכמה הדימום הפסיק והתחילה הפרשת מוגלה (אבסצס). ניתוח נדחה.עברו כבר שלושה שבועות.יש החלמה.כמה פעמים החליפו נקז ושלשום שחררו לשיקום.אתמול חזרה אמא שוב לאותה מחלקה עם נקז בחוץ. אני רוצה תשובה.כמה צריך לטרטר בן אדם מבוגר עם טיפולים כאלה(בנוסף קיבלה גם פצעי לחץ).למה לא עושים ניתוח.האם הסבל כזה ימשיך כל החיים?

לקריאה נוספת והעמקה
07/10/2009 | 23:42 | מאת: ד"ר גיל אוחנה

הסיפור לצערי מורכב, אין ספק שהטיפול הטוב ביותר במצבה הוא הסרת כיס המרה. הנקז הינו פיתרון זמני טוב העוזר לטפל בדלקת ולדחות ניתוח דחוף. לאחר שהדלקת חולפת יש לשקול אפשרות לבצע ניתוח. האפשרות הניתוחית קשורה במצבה הבריאותי ולצורך כך יש לעשות הערכה ע"י מרדים לרמת הסיכון הניתוחי. בהחלט אין לשלול על הסף את האפשרות הניתוחית. ERCP אינה בדיקה תמימה והיא עצמה יכולה לגרום לסיבוכים משמעותיים.

10/10/2009 | 00:32 | מאת: מריה

שלום ד"ר גיל!תודה רבה על התשובה. הייתי רוצה לקבל יעוץ נוסף.אמי עדיין בב"ח.שוב עשו לה אתמול ERCP ללא הצלחה להוציא אבנים.ניקו מקום והחליפו סטנד. דיברתי עם רופה והוא אמר שיש 3 אפשרויות:ניתוח פתוח-מסוכן לחיי אמי.טיפול ריסוק אבנים חודרני וגם מסוכן טיפה פחות מהניתוח,ופיטרון השלישי:להוציא נקז ולשלוח הביתה עם סטנד.ואם סטנד מזדהם עוד פעם ERCP ...ללא הגבלה. חוץ מי זה הוא אמר שבגלל שאני האופוטרופוס שלה,אני צריכה להחליט.עניתי שעל ניתוח כבר דיברו לפני חודש אבל המרדים וקרדיולוג לא נתנו אישור.ועכשיו לאמי כמה ימים אחרונים סובלת מהתקפי קוצר נשימה. מה אתא יכול לייעץ לי?

מנהל פורום כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב