נהיגה

דיון מתוך פורום  ארגונומיה

09/09/2007 | 13:41 | מאת: דודו

צביקה שלום רב. בזמן הנהיגה מה מומלץ לעשות בשביל לשמור על הגב?

דודו, שלום רב להלן כל הכללים לישיבה ארגונומית בתוך הרכב ע"מ למנוע כאבי גב: מושב הנהג צריך להיות נוח, תומך וניתן לכוונון מקסימאלי. רצוי מושב עם בולמי זעזועים. מושב במידת אורך ורוחב מתאימים לרוחב האגן ואורך ירכיך. גובה הכיסא והמרחק מההגה צריכים להיות מכוונים ביחס לגובהך,חשוב במשך כל הנהיגה שהגב התחתון יהיה תמוך, גם ע"י כווץ שרירי הבטן וגם ע"י כרית לגב תחתון. להלן מספר טיפים: הרים את המושב לגובה המקסימאלי על מנת לשפר את מרחב הראייה. וודאי שראשך מרוחק מספיק מהגג. קרב את המושב עד לטווח שבו אתה מתפעל בקלות וללא התמתחות את הדוושות ואת הנחוץ בלוח השעונים. אתה צריך להיות מסוגל להגיע לכל הדוושות במהלך הנהיגה בקלות (איתות, אורות רדיו וכיוצא בזה). כוון את הזווית של המושב כך שירכיך נתמכות לכול אורך המושב. הימנע ממצב שהמושב (ארוך מידי) ולוחץ את בירכיך. כוון את גב המושב (100 מעלות בקירוב) כך שגבך ניתמך לכול אורכו מהגב התחתון ועד לקו הכתפיים. הימנע מזווית גדולה מידי של גב המושב על מנת למנוע כפיפה מיותרת ומעייפות של הצוואר והראש וגלישה של הגוף לפנים. כוון את תומך המותן עד להשגת תמיכה מלאה ונוחה. הימנע מתת תמיכה וזאת על מנת למנוע קימור של המותן. הימנע מלחץ יתר וזאת כדי למנוע קיעור יתר. שני מצבים אלו יגרמו לאחר זמן לכאבי גב. כוון את ההגה לקבלת היגוי נוח. בדק מרחב פעולה של הירכיים והברכיים כאשר הינך משתמשת בדוושות. לגבי הידיים: הידיים צריכות לנוח באופן טבעי על ההגה. אם ההגה מרוחק מידי או גבוה מידי ייווצר עומס על הגב והכתפיים. הגה נמוך מידי או צמוד מידי לגופנו יפריע לנו לסובב את ההגה באופן חופשי. וודאי שההגה אינו מסתיר את לוח השעונים. צא מהרכב אחת ל-30 דקות לערך ומתח את גבך לאחור בהצלחה והרבה בריאות צביקה כץ ארגוטיים

מנהל פורום ארגונומיה