PSA גבוה ומה לעשות עם זה
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אני בן 60 ורמת ה PSA שלי כיום 16.5 ו FREE PSA הוא כ 9%. רמת ה PSA עולה בקצב איטי ,( לפני כ 8 שנים היתה 4 ,). מאז עשיתי 3 ביופסיות שהיו תקינות, לפני 3.5 שנים רמת ה PSA הגיעה ל 13 ואז עשיתי פעם רביעית ביופסיה מרובת דגימות בהרדמה מלאה, שיצאה גם היא תקינה. האורולוג המטפל טוען שאין טעם לעשות ביופסיה נוספת כי הסיכונים בזיהום ו/או סיכוני ההרדמה עולים על הסיכוי שיגלו בה גידול. הוא ממליץ לקחת אבודרט,למרות שהערמונית שהיא מעט מוגדלת, אינה מציקה לי ואין לי בעיות של הטלת שתן תכופה. לטענת הרופא יש טעם בהקטנת הערמונית ע"י התרופה, ולו כדי לאפשר אח"כ במישוש גילוי גידול בה, וכן לטענתו יש מחקרים שמראים כי היא עוזרת גם למקרה שיש סרטן. שאלותי: 1. מה דעתך על נטילת אבודרט במצבי ? 2. מה המלצתך בנוגע לביופסיה נוספת, אם כן רגילה או SATURATION 3. האם להמשיך במעקב בלבד תודה אברהם
לאברהם שלום אם רוצים להתקדם עדיף לבצע MRI עם סליל אנדורקטלי ברנטגן של הדסה עין כרם. אם הבדיקה תקינה \BPH אין מניעה לנטילת אבודרט. אם הבדיקה לא תקינה עדיף לבצע ביופסיה ב- SATURATION בהרדמה כללית. אם יש הפרעות חסימתיות ניתן לשקול ניתוח TUR-P אבחנתי. ד"ר אריאלי
המשך אם אין לך אפשרות כלכלית לבצע MRI , הייתי עושה לפחות CT בטן ( פחות אבחנתי יחסית ל- MRI) ובכל מקרה מיפוי עצמות. ד"ר אריאלי