ביופסיה
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ערב טוב הומלצתי לביופסיה של הערמונית, שנתיים לאחר הקרנות ועליה ב PSA מהן הסכנות בביצוע ביופסיה לאחר הקרנות לערמונית ? מהן האפשרויות האלטרנטיביות והיכן ניתן לבצען ?
לאלמוני שלום הייתי יותר שמח אם היית מזדהה בשם ( אפילו בדוי) , אלמוני זה קצת מנוכר. האם אתה יכול לפרט יותר : בן כמה אתה , מתי התגלתה המחלה, מה היה ה- PSA ותשובת הביופסיה לפני ההקרנות, האם עברת גם CT ומיפוי עצמות, מה היו ערכי ה- PSA האחרונים וכל מידע רלוונטי נוסף בקשר לנושא. מי המליץ לך לעבור ביופסיה ( אורולוג, אונקולוג , אחר ??) ומה מטרת הביופסיה - טיפול נוסף ואיזה? אם תרצה לשתף אותנו בכל אלו כמובן בלי שמות עדיף . כמובן שאינך חייב. ביופסיה של הערמונית לאחר הרקרנות אינה פרוצדורה מקובלת כל כך. גם אם ימצאו תאים סרטניים , אחרי הקרנות , אף אחד לא יודע מה מידת החיוניות של תאים אלו. לפעמים רוצים ביופסיה כדי להחליט על טיפול נוסף כמו HIFU או קראוטרפיה . הסיכונים כרוכים בזה שקודם כל המידע עלול להיות לא ממש רלוונטי, יכול להיות כמובן דימום , זיהום או חדירת חיידקים לדם ( ספסיס) עם עליה בחום , צמרמורת וירידה בל"ד. צריך לשקול היטב את התועלת מול הסיכונים , שוב שאלה מה המטרה של הביופסיה ומי המליץ עליה . ד"ר אריאלי