טיפול בסמינומה

דיון מתוך פורום  סרטן הערמונית

05/08/2013 | 10:39 | מאת: דנה

בעלי, בן 41, עבר לפני כמעט שנתיים כריתה של אשך ימין עקב סמינומה טהורה. גודל הגידול היה מעל 4 ס"מ. כל הסמנים לאורך כל הדרך תקינים, למעט ביום הניתוח אז BHCG הייתה 7.מאז במעקב פעיל - כעת נמצאו שתי בלוטות ברטרופינאום בגודל 1.1 *1.3 ס"מ ונאמר שמדובר בחזרת המחלה. שאלותיי הן: 1. נאמר לנו כי PETCT לא כ"כ טובה לאבחנת סרטן במקרי סמינומה - האם זה נכון? עד עתה ידעתי כי זו בדיקה טובה כדי לבדוק אם בלוטה היא סרטנית. 2. יש שונות במדידות של הבלוטות - לציין כי הבלוטות היו קיימות לאורך כל השנים בגודל של בין 0.4 ס"מ ל -0,6 ס"מ (תלוי איזה רופא שואלים). לפני כחצי שנה רופא אחד אמר כבר אז שגודל הבלוטות 1.1. רופא אחר אמר שגודלן רק 0.6 ס"מ. כעת, כשהסתכל שוב בבדיקות טען כי לפני שנה גודלן היה 0.6 ס"מ, לפני חצי שנה עלו ל0.9 ס"מ והיום הגיעו לגודלן הנוכחי. האם חילוקי דעות כאלה נפוצים או שיש להתייעץ עם רדיולוג נוסף? 3. מה קצב גדילת בלוטות בסמינומה? 4. מה הדרך המקובלת לטפל במחלה בהיקף כזה? קרינה או כימותרפיה? אודה לכל תשובה.

לקריאה נוספת והעמקה

דנה שלום, השאלות שאת מעלה הינן שאלות שמחייבות התייחסות מאד רצינית ובד"כ כשמגיע אליי חולה עם סיפור דומה לזה של בעלך אני גם מעלה את זה לדיון צוות. באופן כללי, יש בהחלט מקום לPET-CT ואני בהחלט ממליץ על הבדיקה שיכולה לתת אינדיקציה טובה במה מדובר. חילוקי הדעות שאת מדברת עליהם נפוצים. לא הייתי פונה לרדיולוג נוסף, הייתי מתייחס לPET. בד"כ בסמינומה פעילה, קצב הגדילה די מהר ובהחלט אפשר לראות התקדמות מחלה תוך חודש חודש וחצי. בנוגע לטיפול, כאן יש חילוקי דעות אבל לפי דעתי, אם המחלה קטנה מ2 ס"מ אפשר לנקוט בגישה של הקרנות ולהשאיר את הכמותרפיה למקרים המעטים שהקרינה נכשלת. בברכה דר ברגר

08/08/2013 | 09:07 | מאת: דנה

עד כמה דחוף במקרה כזה להתחיל טיפול באופן מיידי? כי הבנו שלוקח זמן להמתין לבדיקת PET. בנוסף, אבקש לדעת ההבדל מבחינת השפעות הקרינה והכימורתפיה? האם קרינה מעלה באחוזים ניכרים סיכון לגידולים משניים בעתיד?

מנהל פורום סרטן הערמונית