טיפול בהקרנות
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אבי בן 75 תבבדיקות PSA עוקבות, עליה עד 7,בוצעה ביאופסיה,נמצא מימין0/6-HGPIN,משמאל -3/6 עם GS-4+4=8 ב-40% משטח הדגימה, נשלח להקרנות.האם הגידול נקודתי, האם קיים סיכון בהקרנות?
מיכה שלום, אביך אובחן עם סרטן בערמונית שלפי הנתונים שאתה מציג, עם סיכון גבוה להתפשטות במידה שלא יקבל טיפול. לכן הוא נדרש לעבור טיפול משולב של הקרנות לערמונית וטיפול הורמונאלי למשך שנתיים. יחד עם זאת, קרוב לודאי שהמחלה טרם התפשטה כעת או במילים אחרות, המחלה עדיין ממוקמת לערמונית. עדיין, רצוי במחלה עם נתונים אלה לבצע ברור סיסטמי הכולל CT ומיפוי עצמות ולשלול באופן סופי את התפשטות המחלה גם אם הסיכוי לכך נמוך. בברכה דר ברגר