תוצאות PSA
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בן 62 ומזה שנתיים שאני בבדיקות PSA בפעם הראשונה היה לי 3.1 ומה כשנתיים זה עןלה ויורד ומגיע ל 4.15 נעשה לי פעמיים בייופסיה והכל יצא ללא ממצא למרות שהרופא אמר לי מדי פעם כי יש לי סרטן ובמיוחד שאני ביצעתי את הבדיקה PSA TOTAL FREE ותוצאות קבועות 0.09 שבו הרופא נאחז שיש לי סרטן .האם נכון הדבר ? שמעתי כי שתיית קפה או דברי קופאין מגבירים את ה PSA .יש לי גם אבנים בכליה האם מצבים אילו יכולים להגדיל את ה PSA . אנא מחכה לתשובה מפני שאני מיואש
מוטי שלום, אין שום סיבה להתייאש. ראשית לעיתים קרובות PSA ברמות של 3 ו4 ויותר מסתיימים באבחנה של ערמנוית מוגדלת או דלקת בבלוטה ולא בסרטן. זו גם הסיבה שישנם רופאים ומומחים רבים בעולם שחושבים שבדיקת דם לסמן אינה מתאימה כבדיקת סקר מפני שהיא בעיקר מביאה את האוכלוסיה הבריאה למצבים כמו שאתה מצוי כיום ומחייבים הרבה בדיקות מיותרות. עניין הtotal PSA ביחס לfree PSA הוא גם לא מדד מוחלט ועד שאין ביופסיה שמראה ממאירות אז אין ממאירות. שנית, גם אם קיימים תאים סרטניים (מה שלא הוכח) בד"כ מדובר במחלה לא מסוכנת שניתן להתרפא ממנה בכמה צורות טיפול יחד עם זאת, אם אתה לא מצליח להרגע ומצוי בחרדה תמידית, יש מקום אולי לשקול MRI טרנסרקטלי שיכול לתת הדמיה מדויקת מאד בנוגע לשאלה אם יש או אין סרטן ואיפה על פני הבלוטה. הבדיקה איננה בסל אך יכולה לפתור את הבעיה במקרה שלך בברכה ושבת שלום דר ברגר