תוצאות בדיקת PSA
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד.נ, אני בן 67 בריא לחלוטין לאורך כל השנים, מקפיד על תזונה נכונה וספורט. ביצעתי בדיקת PSA בשנת 2009 התוצאה 1.3 , לאחרונה החודש ביצעתי בדיקה נוספת - התוצאה 4.3 התופעות שאני חש בהם כיום: הטלת שתן במשך היום כפעם בשעתיים, בלילה 2 פעמים. זרימת שתן תקינה (ללא סימני דם חלילה) ללא צריבה או תחושה יוצאת דופן. הרגשה של הטלת שתן מוחלטת ללא הרגשה או תחושה של צורך נוסף. רופא המשפחה בעקבות תוצאות הבדיקה האחרונה המליץ בדיקה אצל אורולוג עקב גרף העלייה משנת 2009. האם לדעתך המלומדת מצבי מסמן בעיה כל שהיא אצלי כיום. תודה רבה.
יעקב שלום, הבעיות שאתה מצביע עליהם כרגע זה עלית PSA ל4.3 ותכיפות מסוימת במתן שתן. ישנם מספר אפשרויות שיכולות להסביר את מה שאתה מתאר: זיהום בערמונית, הגדלה שפירה של הערמונית וקיימת גם אפשרות של ממאירות. ההמלצה בד"כ כאן זה להמתין פרק זמן, לקחת אנטיביוטיקה לשבועים ולחזור מספר חודשים אחרי על הבדיקה. אם מגמת לית הסמן נמשכת או אם יש החמרה בסמפטומים במשך כמה חודשים, יש מקום לבצוע ביופסיה. בברכה