psa free/total ratio
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר אריאל שלום מה המשמעות לתוצאה 0.37 PSA FREE/TOTAL RATIO ו-PSA 5.35 . ב-2006 עברתי ניתוח TURP עקב חסימת שתן ובלוטה מוגדלת .הPSA לאחר הניתוח ירד מרמות של 10+ ל2.83 PSA . לפני הניתוח עברתי 2 ביופסיות ללא סימנים לתאים סרטניים. מאז הניתוח ישנה עליה של ה-PSA שעומד כיום על 5.35 .אין בעיות בזרימת שתן כיום ,תכיפות במתן השתן נורמלית (פעם אחת באמצע לילה). האורולוג המטפל ממליץ על ביופסיה.מה דעתך/המלצתך.ברוב תודות
בן 63 עובד בחברה יציבה ובריא לחלוטין נשוי עם ילדים ונכדים
למישל שלום העליה ב- PSA מ- 2.83 ל- 5.35 כעיקרון דורשת בירור.אבל יש כאן ספק לטובתך כי עברת כבר 2 ביופסיות, היחס של 37% נחשב תקין, ואני מניח ( למרות שאתה לא כותב את זה מפורשות) שתשובת פתולוגיה של ה- TUR-P הייתה תקינה, אחרת היו אומרים לך ואתה היית כותב משהו אחר. יש לך 3 אופציות : 1. לחזור על ביופסיה כפי שהמליץ לך האורולוג שלך . 2.לעבור MRI טרנס\ אנדורקטלי ( עדיף אצל ד"ר סלע תמר בהדסה)-הבדיקה לא בסל. . 3. לעבור בדיקת שתן ל- PCA-3 , בדיקה זו ( לא בסל) מתבצעת במרפאה אורולוגית בהדסה. קיימת אפשרות שבמידה ש-2/3 יהיו תקינים ניתן לשקול המשך מעקב ע"י PSA בשלב הזה. ד"ר אריאלי